Kızlar yeni 6 haftalık gebeyim henüz kalp atışını duymadık. Doktorun istediği kan tahlillerini yaptiriyorum. D vitamini seviyem 6 çıkmış. Chatcpt bu şekilde cevap verdi. Doktor randevum cumartesi günü acaba erkene mi çekeyim?
25-Hidroksi vitamin D (25(OH)D), vücutta D vitamini seviyesini değerlendirmede kullanılan en güvenilir kan testidir.
Neden önemli?
- Vücuttaki D vitamini deposunu gösterir.
- Kemik sağlığı, bağışıklık sistemi, kas fonksiyonları ve hormon dengesi için gereklidir.
Normal değerler genellikle:
- < 20 ng/mL: D vitamini eksikliği
- 20–30 ng/mL: Yetersiz
- 30–100 ng/mL: Yeterli
Düşükse takviye gerekebilir, yüksekse de kontrol gerekebilir çünkü fazlası toksik olabilir.
D vitamini seviyen 6 ng/mL ise bu ciddi D vitamini eksikliği anlamına gelir. Bu düzeyde:
- Bağışıklık sistemi zayıflar
- Kemiklerde güçsüzlük, kas ağrıları olabilir
- Gebelikte isen, hem senin hem bebeğin için risk oluşturabilir (kemik gelişimi, bağışıklık, erken doğum riski)
Ne yapmalısın?
- Doktor kontrolünde yüksek doz D vitamini takviyesi başlanır (genellikle ampul veya damla formunda)
- Güneş ışığından daha fazla faydalanmaya çalış
- D vitamini içeren besinleri (yumurta, balık, süt) artır
Lütfen doktoruna danışmadan takviye alma. 6 ng/mL mutlaka tedavi gerektirir.