Çoook pozitif şükürler olsun ki korktuğum gibi asla olmayan bir doğum yaşadım. Dün doktorumuz yatışımı bu sabaha vermişti. Sabah 7de geldik direk damar yolum açıldı suni sancı taktılar. Sanırım saat 9 gibi epidural takılmak için ebem ve doktorum yanıma geldi alttan muayenelerine devam ettiler 2cm açılmam varmış. Epidural için yukarı çıktık yine çok korktuğum bir işlemdi ama çok kısa sürdü. Önce lokal anestezi uygulandı sonrasında işleme başladılar maalesef ilkinde sıçradığım için ikinci defa denendi. O an derin derin nefes aldım. Asla iğneyi düşünmedim nefes alıp vermeye odaklandım. Gerçekten doğumda da nefes çok önemli. Hem sakinleşmede hemde ağrı konusunda çok büyük etkisi var. Epiduralin etkisi gelmeye başladı bacalarım karıncalandı doktorum ultrasonla bebeğin duruşana baktı hala kanalda değil ve sol koluna yatık duruyordu. Suyumu patlattıktan sonra temizliğim yapıldı odama geri döndüm. Tekrar ağrı kesici verildi sonrasında kasılmalarım şiddetlenmeye başladı. Saat 12 oldu artık bende dayanamıcak duruma geldim. Tarif etmek gerekirse kuyruk sokumuna ve aşağı vajinaya doğru giren bir ağrı. Ağrı gelirkende bebek karında taş gibi sımsıkı oluyor. Tekrar bakıldığında 7cm olmuştu açıklığım. Bir 10dk daha bekledikten sonra doğumhaneye alındım. Eşimde girecekti ama beni öyle görünce giremedi maalesef. Doğumhanede ebem ıkınmayı tarif etti 1-2 deneme yaptık öncelikle sonrasında doktoru beklerken iki bacağımı birleştirip güçlü nefes al ver yaptık. Bebeğine oksijen gitsin çok güçlü nefes al demesi beni daha çok hırslandırdı. Doktorum geldiği gibi başladık. Sadece 3 ıkınma + ebe desteğiyle oğluşum pıtt çıktı.
🗓️03.06.2025 ⏰12:43
⚖️3100 gr
📏54cm
Doktorum ağrısız normal doğumcu olarak çok sevilen övülen bir adamdı. Bende başından beri hep çok güvendim inandım. Ve gerçekten 10dk odada, 5dk doğumhanede sancı çekerek doğum yaptım. Dikişim elbet var hiç sorun etmedim. Şimdi kucağımda uyuyor kuzum. Ailemde dahil herkes bu kadar kolay ve hızlı bir doğum beklemiyordu açıkcası.
Allahım bebek müjdesi bekleyen her kadının kucağını boş bırakmasın, doğum bekleyenlerede sağlıklı bir avazda doğum yaşatsın🩵