Öncelikle herkesin fikri farklıdır bu konularda, ben kendi deneyimlerimi paylaşayım. 2 çocuk annesiyim, 6 yıl arayla doğum yaptım 2 jenerasyon önerilerini de yakından takip ettim 😄
1- Mustela Yeni Doğan seti: set olarak almak mantıksız çünkü hem 6 sene önceki hemde şimdiki doktorlar ilk 6 ay gözeneklerine dolmaması açısından bebek yağını önermediler. Losyon ve şampuan yeterli. Bebek yağı için illa bir indirim yakalarsınız 6 ayda.
2-Pişik kremi: Mustelanınki barrier krem, yani hiçbir iyileştirici fonksiyonu yok koruma amaçlı. Hastaneden itibaren poposuna sürekli sürmelisiniz. Bazen sürseniz de pişik oluşabiliyor sıcaktan o zamanlarda da sudocream kullanıyorum. 1-2 kere sürdüğünüzde hemen iyi geliyor çocuk acı çekmiyor.
3- Müslin bez: Öyle videolar çıktıki karşıma 30 tane müslin almış hamileler, çok abartı gerek yok. Evet kullanışlı ama 3-4 tane el altında olsun yeter. Kış bebeğiyse penye battaniye de çok kullanılıyor.
4-Bebek kamerası: benim için bebeğim ses çıkardığı anda duymam önemli. Senkronizasyon konusunda telsizden çok daha fazla verim aldım bu yüzden. Xiaomi nin kamerasını aldım ama bu amaçla kullanmıyorum. 2 çocuğumda da phillips avent in telsizini kullandım çok memnunum. Çocuk “hık” yapar yapmaz iletiyor sesi.
5-Aşırı popüler yuvarlak törpü: 6 sene önce yoktu bu yeni çıkmış, bence düz törpü çok daha pratik yeni doğan döneminde, chicconun setinden çıkan törpüyü kullandım iki çocuğumda da, belli bir süre sonra tırnak makasına illa geçmek gerekiyor.
6- Biberon: Doğumdan önce almak mantıksız. İlk günlerde emzirme konusunda bir problem bile varsa kaşık biberon öneriyor doktorlar, gerçektende meme reddine sebep olmayan bir seçenek. Normal biberonda tercihim phillips avent ama ilk 1 ay kesinlikle kaşık biberon. “Eday” markası en güzeli bence.
7- Ana kucağı: Ben gündüzleri de uzun bir süre bebeklerimi ana kucağına koyup evin içinde bebek arabasıyla gezenlerdenim. Rahatlıkla yemek, temizlik yapıp playstation oynayabiliyorum bu sayede.
8-Sling : her tipini denedim, kullanabilene helal olsun. Bana pratik gelmedi ve bebeklerim de ğek sevmedi. Kanguru daha pratik geliyor ve daha çok kullanıyorum.
9-Anne yanı beşik: chicco next2me yi oğlumda, joie roomie yi kızımda kullandım. İkisi de aynı performansı gösterdi memnun kaldım. Joie nin fiyatı daha uygun, zaten kısa süreli kullandığımız bir kalem olduğu için bence joie yeterli..
10- Sterilizatör: Asla şart değil, kaynatabiliriz herşeyi ama almışım mamajo nunkini, özellikle biberon ve emziklerde çılgınlar gibi kullanıyorum. Başak burcu anksiyetesine iyi geliyor.
11-Islak mendil: unibaby aldım pişik yaptığına inanıyorum. Dışarıda pratik ama evde baby plus pamuğu içme suyu ile ıslatıp kullanmak daha iyi hissettiriyor.