Her iki doğum şekli de kişiden kişiye göre değişir artısı eksisi. Benim çevremde çoğu kişi isteğe bağlı sezaryen tercih etti ama ben vajinal doğum için direttim ve nasip oldu. Önceden sezaryene yapılan baskı bana çevrem tarafından yapıldı açıkçası 😀 benim ameliyat olma bilinçsiz kalmaya karşı bir korkum var ben o yüzden vajinal doğum yapmak istedim, kesinlikle kolay bir süreç değil ama hep söylenen şey doğru, bebeği gördüğünüz an her şeyi unutuyosunuz büyülü efsunlu bi durum ben hala inanamıyorum. Sancı neydi nasıl çekilirdi ne yapmıştım bende yok (30 gün önce doğurdum)
Sezaryende de doğum anı çok daha rahatken sonrasında daha sıkıntılı bir süreç yaşanıyor, ben doğurduktan 2 saat sonra ayaktaydım ama o da bzen başka faktörlere bağlı yani vajinal doğurup sezaryen gibi çok fazla dikişi olanlar da olabiliyor. Ben gayet rahat oturdum da tuvalette de sıkıntı yaşamadım ama benim çok az dikişim var ki bence epizyo atmasa da olurdu ama yine de attılar. Bebeğin doğarken yaptığı rotasyonlar ve sizin onları yönetebilmeniz ne zaman ıkınıp ne zaman duracağınız çok önemli. Ben çok stres yapıyordum, benim stresimi azaltan beni doğuma hazırlayan şey kesinlikle doğru zamansa doğru bilgiler, gebe okulu ve aldığım eğitimler oldu. Doğum sürecinin detaylı anlatıldığı eğitimlere muhakkak katılıp kararı ona göre vermenizi tavsiye ederim. Her ne şekilde doğuracaksanız doğurun kesinlikle egzersiz yapın. Bu sizin kavuşma hikayeniz olacak ve çok özel eşsiz biricik olacak. Şimdiden hayırlı olsun ☺️