Yenibirisi açılmayla alakalı bir durum değil açılma olmazsa zaten doğum yaptırılmıyor. 10 cm bebeğin çıkması için yeterli değil maalesef doğum anında onun iyice gevşemesi gerekiyor. Vajinanın sinirlerini uyaran jellerle yada yağlarla masaj yapılması gerekiyor 36 haftadan sonra ara ara ve doğum başlamasından sonra sürekli. Belli başlı haraketler var rahmin yumuşamasını sağlayan o haraketlerin yapılması gerekiyor. Doğum gününde sıcak suya ara ara girmek gerekiyor heleki doğum başlamadan kısa süre önce. Ve kesinlikle kadın için uygun pozisyon bulmak gerekiyor. Herkes nefes kontrolünü aynı pozisyonda sağlayamıyor. Örekede yapılan doğumlarda nefes kontrolü güzel sağlandığı için hasarsız doğumlar gerçekleşebiliyor. Ama bazı dr.ların tek derdi sadece doğurtmak olduğu için önemsemiyor