KLORAKHANIM
- gebelik haftasındayım ve bu muayenehaneye dördüncü kez gittim. Her seferinde doktor vajinal muayenede ısrar etti, oysa önceki muayeneler benim için çok ağrılıydı. Bu sefer vajinal muayeneyi reddettim ve normal bir (karından yapılan) ultrason istedim, fakat bunu kabul etmedi ve hiçbir muayene yapmadan beni eve gönderdi. Oysa ultrason muayeneleri gebelik takibinin önemli bir parçasıdır, ancak doktor yalnızca kendi tercih ettiği yöntemde ısrar etti – bu, hasta haklarına aykırıdır. Ne güvende ne de saygı görmüş hissettim. Hiçbir hamile kadın, onayı olmadan vajinal muayeneye zorlanmamalıdır.
- Almanya’da Hasta Hakları
Almanya’da hastaların çok güçlü hakları vardır:
Her tıbbi işlem için açık rızanız gereklidir. Hiçbir doktor sizi bir muayeneye zorlayamaz.
Bir muayeneyi reddetmeniz, diğer gerekli tedavilerin reddedilmesine yol açmamalıdır.
Doktorlar, bir muayenenin neden gerekli olduğunu size anlaşılır bir şekilde açıklamakla yükümlüdür (bu, “aydınlatılmış onam” ilkesidir).
Vajinal muayeneyi reddederseniz, doktor karından ultrason gibi alternatif bir yöntem sunmak zorundadır.
- 15. gebelik haftasında vajinal muayene tıbben gerekli mi?
Gebeliğin 15. haftasında genellikle karın üzerinden yapılan ultrason yeterlidir.
Vajinal muayene tıbbi olarak anlamlı olabilir,
örneğin rahim ağzı uzunluğu kontrol edilecekse
ya da erken doğum riski şüphesi varsa.
Ancak rutin olarak zorunlu değildir.
Doktorun, tıbbi bir gerekçe sunmadan bu yöntemde ısrar etmesi kabul edilemez.
!! Eğer bebeğime bir şey olursa ve bunu sizin tutumunuz yüzünden öğrenemezsem, bunun sorumluluğu size aittir!!