Beta degeri 2 gunde en az yüzde 60 artmış olması gerekir, bu değerden daha düşük bir yüzdelikle artıyorsa,değerinize gore daha da düşüyorsa veya degeriniz sabit kaliyorsa bu kimyasal gebelik olur beta düştükçe lekelenmeler ve kanamalar başlar sonrasında zaten tamamen regl olursunuz. Bu sağlıksız bir gebelik olduguna işarettir döllenme olur ancak oluşan embriyo rahimde tutunamaz ve atılır. Buna kimyasal gebelik denir ve kimyasal gebelik olusmussa tekrar döllenme ihtimali maalesef yoktur beta takibi yapılmadan kimyasal gebelik olup olmadığını anlayamazsınız genelde, veya adet gecikmesi yaşayıp daha sonrasında ardından aktif bir kanama yaşarsanız da kimyasal gebelik geçirdiğinizi anlayabilirsiniz döngünüz düzenli ise tabi ki, bazen stres gibi durumlar da adet gecikmesine sebep olur bununla karıştırılmamalı