prensannesii_ bugüne kadar birçok kişiyle bu konuyu tartıştım. en mantıklı yaklaşımı iktisat fakültesi mezunları yaptı hep.
faiz kazancı alın teri ile olmadığı için dinimizce haram olarak kabul ediliyor ama evini kiraya vermek haram kabul edilmiyor. ikisinde de alınteri olmadan para kazanılıyor.
diyeceksin ki ama birinde çalışıp didinip kazandığın para ile aldığın evi kiraya veriyorsun, ayrıca insan barınıyor, sevap oluyor.
faizde de çalışıp didinip kazandığın parayı bir nevi kiraya veriyorsun ve bankalar vasıtası ile kredi veriliyor, insanlar iş kuruyor, yuva kuruyor, banka çalışanı kazanıyor..
bu kadar yararı olan bir sistem neden haram olsun ki? çok mantıksız.