Öncelikle merhaba. Yaşadıklarımı anlatıp bu hastalıkla mücadele eden hamilelere umut olmak istiyorum. Çünkü ben zamanında çok araştırdım ama hiçbir olumlu yorum okumadım. 29 haftalık hamileyken öğrendim hidrops denilen durumu. Daha önce hiç duymamıştım yakınlarımda kimsede yoktu yaşayan.29. Haftama doğru karnım bir anda şişmişti. Doktor önceki kontrolde suyumun fazla olduğunu söyleyip şeker yüklemesi istemişti ve yaptırmıştım ama şekerim çıkmamıştı. Rutin kontrolümüz vardı eşimle bebeği görme heyecanıyla doktorun yanına gittik. Doktor karnımın haftama göre çok büyük olduğunu söyledi direk. Sonra ultrasona aldı beni baktı baktı yüz ifadesinden bi sıkıntı olduğunu anladık. Sonra bu acı gerçeği söyledi. ‘’Bebeğinizin akciğerlerinde sıvı birikmiş ve başında cilt altında ödem var’’. Başta durumun ciddiyetini anlamadık sonra bize ölümle sonuçlanabileceğini söyledi kan uyuşmazlığımız yoktu ciddi bi enfeksiyon geçirmemiştim daha önce ailede böyle bi durumda olmadı bunları sordu ve özel bi doktora yönlendirdi. Gittiğimiz doktor farklı bişey söylemedi hemen hemen aynı şeyleri söyledi testler yapılır kan uyuşmazlığı varsa kan verilir vs denildi. Araştırma hastahanesinde bu testleri yapabileceğimizi söyledi. Sonraki gün araştırma hastahanesinin riskli gebelik bölümüne gittik. Seda hoca bizle ilgilendi ve kendisi çok uğraştı bizimle Allah razı olsun ona çok şey borçluyuz. Detaylı ultrasona aldı bebeğin bütün organlarını inceledi. Evet sıvı birikmesi ödem var ama başka hiçbir problem olmadığını söyledi.suyumun çok fazla olduğunu söyledi yatış verdi. Bu aradaki detayları geçiyorum. Bi kaç gün sonra amniyosentez yapıldı ön sonuçta down sendromu olabilir denildi sonra tam sonuç temiz çıktı down sendromu riski kalktı. Bebeğin ciğerlerindeki sıvı artmaya başladı. Suyumda tekrar arttı. Tekrar amniyosentez yapıldı su azaltıldı . Bu kez bebeğin ciğerinden de su almak istedi. Tek taraflı alabildi. Sonraki gün aldığı kısımda tekrar su birikti. Derken 33 haftalık oldum. Bebeğin artık iyice ciğerindeki su artınca 4 gün sonra bebeğin ciğerinden suyu alıp beni doğuma almayı planladı. Ve o gün geldi bebeğin ciğerinden su almaya çalıştı uğraştıda ama ne yazıkki bebek durmadığı için ciğerlerindeki suyu alamadı. Sonra beni doğuma aldılar belden uyuşmalı sezeryan oldum. Çocuk doktorları oradaydı bebek doğar doğmaz kısa bi ağlama sesi duydum sonra sesi kesildi o an göz yaşlarımı tutamadım. Sonra bebeği çocuk doktorları aldı müdahale etmeye başladılar. Beni o ara tamamen bayıltmışlar uyandığımda bebek yoktu. Uyanır uyanmaz bebeğimin yaşadığını ameliyatımın iyi geçtiğini söylediler bi oh çektim. Odaya çıkardılar kendime gelip toparlanınca bebeğimi görmeye gittim entübe edilmiş. Ciğerlerndeki su boşaltılması için de tüp takmışlar iki tarafınada. Yoğun bakımdaki doktorlar en ağır bebeğin benim bebeğimin olduğunu herşeye hazırlıklı olmamız gerektiğini söyledi. 1 hafta entübe edildi ve sonrasında entübeden ayrıldı artık hop denilen şeye geçmişti 15. Günde de ondan kurtuldu. Tabi bu süre içinde ciğerindeki sıvı boşaltıldı tekrar oluştu falan sonra tamamen bitti. En son küvez içi hava derken sonra kendi kendine nefes almaya başladım. 35 günün sonunda bebeğim taburcu oldu. Bize Allahın bir mucizesi olarak geldi. Allah’a sonsuz şükürler olsun ki bebeğimizi bize bağışladı. Allah ol derse herşey olur sakın umudunuzu kaybetmeyin. Evet çok nadir rastlanan bir durum evet olumsuz sonuçları çok fazla ama benim gibi olumlu sonuçlanan örnekler de bulunuyor. Ben kesinlikle aldırmayı düşünmedim herşey Allahtan dedim bekledim. Şuan bebeğim 5 aylık yanımda mışıl mışıl uyuyor. Umarım umut olur bu yazdıklarım sizede .