Selam kızlar 💖 40+1 de sabah doktor muayenem vardı. Bebeğimin hiç gelesi yok gibiydi. Sancım çıkmıyordu nst de. Doktorum o gün membran sıyırma yaptı ve doğumu tetikleyebileceğini söyledi. Eğer kendi gelmezse 2 gün sonra suni sancı ile doğumu başlatırız dedi. Tabii biraz gözüm korktu ama başka çare yok gibi görünüyordu. O gün gece yarısı tuvalete kalktım ve karnımdan tık diye bi ses geldi sanki böyle balon patlamış gibi. Amniyon zarının patladığını düşündüm. Şimdi suyum gelecek diye bekledim ama gelmedi. Hafif hafif adet ağrısı gibi ağrımın da olduğunu farkettim ama yinede gittim yattım uyudum. Sabah 7 de kalktım tuvalette nişanımı geldiğini farkettim. Beraberinde suyumda geliyordu. Ama böyle birden tamamen boşalmadı parça parça aktı doğuma kadarda tam boşalmadı. Ebelerin dediğine göre birden boşalması doğumu kolaylaştırıyormuş ama benim ki gibi azar azar gelmesi doğumu bi tık zorlaştırırmış. Suyum geldiği için hastaneye gitmem gerekiyordu. Hemen duşumu aldım. Kahvaltımı hazırladım. Kahvemi içtim ve kasılmaların güçlenmesini bekledim. Saat 9 buçuk gibi yola çıktık. Hastene 45 dk uzaklıktaydı. ( ilk doğumum ) Yolda kasılmalarım 6 dk da bire düştü. Hastaneye gittiğimde 2 cm açılmam vardı. Serviks denilen açılması gereken bölgenin sağ tarafı bi türlü sol taraf kadar açılmıyordu. Doğumumu zorlaştıran bir detayda bu oldu. Sağda aynı şekilde açılsa aslında açılmam çok daha fazla olacaktı. 3 saat sonunda açılmam 6 cm e çıktı. Sancılarım çok güçlüydü. Aşırı şiddetli bir adet sancısı gibi düşünebilirsiniz. O an yok nefesine odaklan yok squat yap falan gerçekten yapana helal olsun ben yapamadım 😂 epidural istedim. 4 cm den önce takmıyorlarmış. Epiduralin etkisi bende 30-35 dk falan sürdü. Sonra tekrar ağrılarım başladı. Sebebini o an anlayamadım ama ben dozajının az tutulduğunu düşünüyorum. İzlediğim doğum videoları böyle değildi diye kendi kendime söyleniyordum 😂 2. Defa epidural istedim o da 30 dk anca ağrımı kesti. Sonra 3. Ye istedim. Doktor ve ebeler doğumu geciktirdiğini ve vermek istemediklerini söylediler. İnsan o an o ağrıyla ağzına gelen herşeyi söylemek istiyor ama yine oldukça sakin kalmaya çalıştım denebilir 😂 benim doğumum lütfen müdahale etmeyin dedim nasıl istiyosam öyle doğurayım dedim. 3. Epidurali aldım ve 15 dk etkisi sürdü. Zaten sonra beni çatala çıkardılar ve açılmamın 8 cm olduğunu söylediler. Tekrar epidural istememe rağmen takılmadı zaten bi süre sonra artık hemen bitsin istedim. Açılmam 8 cm ken suni sancı vermeyi teklif ettiler. Çok ısrarcı oldular ve benim bedenim ve istemiyorum diye bağırmışım. Bağırdığımın farkında değilim sonradan eşim söyledi 😂 kendi sancımla doğurmak istedim. O an hissettiğiniz şey sanki büyük tuvaletiniz gelmiş ve kakanızı yapıyormuşsunuz gibi bi his. Kasılma değilde daha çok bunu hissediyorsunuz son anlarda. Beni en çok zorlayan şey susuzluk olmuştu su içmemi istemediler sezaryen ihtimaline karşı. Ve saat 12 de yemek yememi söylemişlerdi. Ağrıdan yiyememiştim ve doğum anında sabah 8 de yaptığım kahvaltı ile duruyordum hiç ama hiç enerjim kalmamıştı. İtmeye gücüm yoktu. Doktorum saat 21:00 gibi eğer buçuğa kadar doğuramazsan sezaryene almak zorunda kalıcam dedi. O an tamam alın beni sezaryene alın noluur dedim 😂 zaten bebeğin çıkmasına 5-10 dk kala kadınlar genelde böyle söylüyormuş. Hiç aklımda yoktu valla doktor aklıma soktu o an 😂 doktor doğumda kiwi kullandı. Bi çeşit vakummuş ve kristeller manevrası uyguladılar. Yani karnınıza bastırdıkları yöntem 🙄 önce kadın ebe yaptı. Sonra erkek bir doktor çağırdılar nolur yapmayın dedim ama dinlemediler tabii 🥺 ama doktorun tek bir bastırmasıyla bebeğim doğdu. Sabah 7 de başlayan süreç 21:05 te bebeğimin doğması ile bitti. O an işte o an herşeyi unuttum. Bütün acılar aniden bitti. 4 tane dışardan dikişim var. Şuan 17 günlük bebeğim ve hiç hamile kalmamış ve doğurmamış gibiyim. Kendimi çok iyi hissediyorum. Tabii ilk bi hafta vücudumun her yeri hamlamıştı. Kaslarım çok ağrıdı 😂 Yine baştan doğuracak olsam vajinal doğum tercih ederim. Çok şükür sağ salim bu süreci atlattık. Darısı bekleyenlerin başına 💝 Merak ettiğiniz birşey olursa sorabilirsiniz.