Selamlar. Bugün ilk kez çatı muayenesi oldum. Hamileliğim hep sorunsuz geçti. 4.aydan beri düzenli pilates yapıyorum. Kilo alımım da normal aralıklarda. Bu sebeplerden kendimi hep vajinal doğuma hazırladım. Hem fiziksel hem mental olarak. Ama buna rağmen bugünki kontrolde doktorum “leğen kemiğin çok sıkışık ve önde. Bebeğin çıkışı pek kolay olmayabilir.” dedi. “İki seçeneğimiz var. Direkt planlı bir sezaryen doğum yapmak ya da suyun gelmesini bekleyip vajinal doğumun başlamasını beklemek ve o günki gidişata göre ilerleyip çok zorlanılırsa sezaryene dönmek.” Dedi. Şimdilik bu kararı bana bıraktı ama kendisi daha çok planlı sezaryen olsa daha iyi olur gibi konuştu.
Şimdi düşünüyorum vajinal doğumu denemek istiyorum desem, saatlerce sancı çekip o kadar stres yaşayıp işin sonunda olmuyor seni sezaryene alıyoruz deme ihtimali var. Ve bu şekilde olursa keşke baştan sezaryen olsaydım derim.
Ama bi taraftan da sezaryenin doğum sonrasındaki zorluğu beni biraz düşündürüyor. Net bi karar veremiyorum. Eşim de sen nasıl rahat hissedeceksen o olsun diyor. Herhangi bir yönlendirmesi yok.
Benzer bi durum yaşayan var mı? Ya da siz olsanız nasıl bir yol izlerdiniz?