Bebekmert Dün tam bir yıl oldu bırakalı 🥰 Fiziksel zorluk ilk 3 gün sürüyor. Baş ağrısı, yorgunluk, sinir, şapşallık olabilir. Sonrasında daha çok mental zorluk başlıyor, burada benim için işe yarayan şey erteleme/oyalama taktiği oldu. Kendimi “Kesinlikle içmeyeceğim” şeklinde motive etmedim çünkü bu sigarayı daha cazip hale getiriyor maalesef. Onun yerine canım her çektiğinde durup bir düşündüm “Şu an canın istiyor ama fevri karar verme, biraz bekle hala isterse sonra içersin” gibi. Nikotin atakları hep aynı seviyede olmuyor, azalıyor. “Sonra içersin”deki sonra geldiğinde canım eskisi kadar istemiyor oluyordu ve bugünü de tamamlayalım bakalım sonrasına bakarız diyordum. Böyle böyle bir yılı hiç içmeden tamamladık eşimle. İnsan kendini gerçekten güçlü hissediyor içilmeyen gün sayısı arttıkça, o da motivasyonu epey arttırıyor. Bir de ben kendimi diğer rutinlerimden hiç soyutlamadım. İş yerinde arkadaşlarım sigara sohbetleri yaparken ben de eskisi gibi onlarla takılmaya devam ettim. Sigarayı görmemek için sosyal ortamdan uzaklaşmak sigara içmek için yeni bir sebep oluşturuyor çünkü. Bir süre sonra eskisi kadar etkilenmiyorsunuz. Hatta rahatsız ettiği zamanlar bile oluyor.
İlk bıraktığımda kahve içmek, yemek yemek, tatile gitmek vs hep sigarasız anlamsız geliyordu. “Kuru kuru kahve içilir mi/sigarayla keyif yapmayacaksam tatile niye gideyim” gibi. Ama bunlar hep nikotinin oyunlarıymış, insan pek tabii keyif alıyormuş sigara olmadan da 🌸
Canım şu an hiç mi istemiyor, nadiren istiyor. Tamamen soğumayı beklemek gerçekçi bir beklenti olmaz. Ama bu isteği göz ardı etmek artık çok daha kolay. İçtiğimde keyifli bir tat almayacağımı biliyorum, kafamda yarattığım bir illüzyon sadece sigaranın lezzetli/keyifli bir şey olduğu. Bunu düşününce geçiyor.
Kolay değil, başta zor bir süreç ama kolaylaşıyor. Ve sigarasız geçen her gün bir zafer gibi 💪🏻 Sağlıklı alışkanlıklar edinebilirsiniz sizi oyalayacak, spor gibi. Hem bu istenmeyen kilo alımının da önüne geçer/yavaşlatır çünkü başta metabolizmanız biraz yavaşlayacak.
Başlamak bitirmenin yarısıdır, bırakmak isteyen herkese güç ve sabır diliyorum 🥰