Esra4270 Tetanoz aşısı yaptırayım diye gittim artık onun yapılmadığını tdap yeni çıkmış onun yapıldığını söylediler. Yeni aşılara pek güvenim yok ama sadece tetanoz da artık yapılmıyor denildi sizler ne yaptınız ? Şu an haftam 17+5
Gmry Esra4270 yeni aşıda ekstra boğmaca eklendi yani tetanoz ve boğmaca aşısı,aslında eski aşıya göre daha iyi bebeğiniz boğmacaya karşı antikorlu doğacak demektir. Tabi sizin kararınız olmak ama ben kaçırdım yeni aşıyı tetanoz olmuştum öncesinde 2 doz
Esra4270 Merve_kucuk yaa ne güzel keşke benim de öyle bi şansım olsaydı yeni çıkana mecburum gibi görünüyor 😕
deryakrgz Esra4270 hayır 17+2 de yaptırdım. Taşıma sebebiyle aile hekimi değiştirmek zorunda kaldık. Dilekçe yazmaya gittiğimde 17 haftada gebelik takibi ve aşınız var denildi. Gittim kan tahlili ve idrar verdim. Tansiyona bakıldı. Bebek kalp atışı dinlenildi. Sonrada aşı yapıldı. Bir ay sonra ikinci dozum var.
Esra4270 deryakrgz ayy anlamadım ki ben bugün sordum 17. Haftada yapmıyoruz dedi aşı ellerinde de yokmuş 20. Haftaya gelene kadar gelir mi onu da bilmiyor ben de eşimin işi sebebiyle başka bi şehirdeyim kafa karıştırıyorlar sadece. Doktoruma sormuştum 17. Hafta için tetanoz olur demişti ona da anlattım bunları 20. Haftada yoksa size geleyim dedim artık özel hastane aşı fiyatını da bilmiyorum başka seçeneğim kalmadı
Esra4270 Gmry bana mecbur yenisi olacak dediler yeni çıkan aşılara pek güvenim yok o yüzden eskisini tercih ederdim seçeneğim olsaydı
deryakrgz Esra4270 önceki aile hekimim arayıp söylememişti bile tesadüfen gidip enfeksiyon geçirdiğim için idrar tahlili istemiştim uzak olduğu içinde eşim dönüşte bir yakın olan sağlık ocağına uğrayalım dedi uğradık öylelikle öğrendim. Arkadaşımda hamile aramızda 6 gün var. Oda geçen hafta cuma oldu.
Esra4270 deryakrgz beni kayıtlı olduğum sağlık ocağından aradılar ama ben başka bi şehirdeyim burda da karışık oldu biraz
segah06 Esra4270 ben tek doz oldum. İki doz olunacağını sizden duydum. Tek doz aşı, normalde boğmaca falan paralıymış artık devlet karşılıyormuş
Esra4270 segah06 tetanoz 2 doz şeklinde yaptırıyorlardı o yüzden bu aşı da öyledir belki diye düşünmüştüm
segah06 Esra4270 vallahi bilmiyorum canım, 1 doz yaptılar ikinci doz hakkında falan bir bilgi vermediler.
deryakrgz Esra4270 iki doz yapılacakmış ama birinci dozla ikinci doz içerik olarak farklıymış sorumlu ebem dedi geldiğinde hatırlat ben tdap oldum diye dedi ben sistemdende takip ederim yine dedi .
deryakrgz Esra4270 galiba öyle birşeydi bende tam hatırlamıyorum ama içerik olarak farklı denildi bana önceki aşını hatırlat denildi.