iremd-1798 doğumdan sonra 2 yıla kadar çalıştığınız şirkette ücretsiz izin alabilirsiniz ancak şirket size zorla ücretsiz izin kullandıramaz. Bölüm kapandıysa ve sizi bir yere yerleştiremiyorlarsa tüm haklarınızın verilerek iş akdinizin feshedilmesi gerekir. Şöyle bir durum da var tabi diğer bölümlere süt izni sebebiyle kabul edilmediyseniz zaten süt izni süresi ilk 6 ay 3 saat, sonraki 6 ay 1,5 saat. 6 aydan fazla süredir ücretsiz izindeyim demişsiniz süt izni bitimini bekleyebilirsiniz. Bu konuda IK ile görüşüp eğer ücretsiz izin kullanmak istemiyorsanız net bir şekilde kullanmak istemediğinizi belirtmelisiniz. İnzaladığınız belgelerde ücretsiz izin süresinin belirtilmesi gerekir, süresiz ücretsiz izin olamaz. Bu konuda şirketinizin tutumuna göre bir avukata danışıp ihtar çekmeniz de gerekebilir.