Atnc merhaba ben 13. haftamda önlem amaçlı serklaj oldum daha önce bir kaybım olduğu için. Şuan 32. haftamdayım hamileliğimin başından beri progestan kullanıyorum. genellikle istirahat halindeyim ağır işler yapmıyorum dışarı çıkmıyorum pek hastane dışında ama bu bizim tercihimiz doktorum normalde ağır iş vs yapmamamı onun dışında normal hayatıma devam etmemi söyledi.daha önce kaybı olunca insan korkuyor haliyle ama yine de evde gün boyu yatmıyorum ilk zamanlar dikkat ettim biraz 1 hafta falan sonrasında normal hayatıma döndüm sayılır ama daha yavaş bi şekilde. temizlik yapmadım süpürge vs. işte toz alma öyle etrafı toplama falan. yemek yapacaksam basit yemekler yaptım yada oturduğum yerden hazırladım yada destek alarak yaptım. hiç başka bi yerde kalmadım istemedim hasta mooduna girmek istemedim aslında o yüzden düzenimi de bozmamak için aynı zamanda.
ayrıca enfeksiyon olmasın diye çok dikkat ediyorum iç çamaşırımı sık sık değiştiriyorum(zaten normalde progestanı fitil olarak kullandığım için fazlalığı dışarı akıyor o şekilde bırakmıyorum asla) gerekirse günde 5-6 defa bile değiştirdiğim oluyor. asla ıslak bırakmıyorum özel bölgemi her tuvalet ihtiyacından sonra güzelce kuruluyorum. nioli yağı kullanıyorum iç çamaşırıma bir iki damla şeklinde ama her çamaşır değişiminde değil günde bir defa falan. iç çamaşırlarımı ütüleyerek giyiyorum + günde en az 2 lt su içiyorum. sormak istediğin bi şey varsa sorabilirsinnn. Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin 🌼