tosuncuk25 keske bir okusaydınız bence yerinde bir uygulama.
Türkiye’de 19 Nisan 2025’te Resmî Gazete’de yayımlanan yeni yönetmelikle, özel tıp merkezlerinde tıbbi gerekçe olmadan planlı sezaryen doğumlar yasaklandı. Bu düzenleme, “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” programı kapsamında, normal doğumu teşvik etmek amacıyla getirildi .  
Yeni Düzenlemenin Detayları
• Tıbbi Gerekçe Şartı: Özel tıp merkezlerinde, sadece tıbbi bir zorunluluk varsa sezaryen doğuma izin verilecek. Bu, annenin veya bebeğin sağlığını tehdit eden durumlar gibi tıbbi nedenleri kapsıyor.
• Doğum Ünitesi ve Ameliyathane Şartı: Tıp merkezlerinde doğum yapılabilmesi için doğum ünitesi kurulması zorunlu hale getirildi. Ancak, ameliyathanesi olmayan tıp merkezlerinde doğum ünitesi kurulmasına izin verilmeyecek .  
• Uygulama Alanı: Bu yasak, özel tıp merkezleri ve poliklinikleri kapsıyor. Özel hastaneler ve kamu hastanelerinde, tıbbi gerekçelerle planlı sezaryen doğumlara devam edilebilecek.