Tüp bebek annesi değilim ama sağlık personeliyim o yüzden doktorların ve ebelerin bakış açısını şöyle aktarayım size. Evet gebe kalış şekli tedavi ile, sonrası normal gebelik seyrinde ilerliyor ama normal yolla gebe kalan birinin tekrar anne olma olasılığı ile tüp bebekle gebe kalan birinin tekrar anne olabilme olasılığı aynı değil. Normal yolla gebe kalan anne de bebeğini doğum sırasında kaybedebilir ya da komplikasyon gelişebilir oksijensiz kalabilir vs ama o kişi (Allah korusun) ölü doğum yapsa bile max 2 ay sonra tekrar gebe kalabilir ve sağlıklı bir çocuk dünyaya getirebilir. Ama tüp bebek annesini normal doğuma alırsanız ve doğum sırasında komplikasyon gelişirse tüm o gebelik süreçlerine tedavisine en baştan sıfırdan başlamanız gerekir ve birdaha tedaviylede olsa gebelik elde edip edemeyeceğinizi de bilmiyorsunuz,çünkü tüp bebek tedavisi %100 gebelik şansı vermez. Bu yüzden hali hazırda meydana gelmiş ve tüm gelişimini tamamlamış bir tüp bebeği hiç bir doktor riske atmaz ve sezaryene alır, anne normal doğumda ısrar ederse normal doğum yaptıracak bir doktorda bulabilir elbette ama herhangi bir terslikte her şeyi o zorlu tedavi sürecini sil baştan yaşayacağını unutmaması lazım.