Kokusuburnumda doktora sormustum bebegin pozisyonundandir demisti. Bidaha sormadim agri vs yok bende. Chatgptye de sordum 😅buyrunuz
bazen içeri, bazen dışarı doğru olması genellikle normal bir durumdur ve genellikle endişe verici bir belirti değildir. İşte neden olabileceğine dair birkaç açıklama:
1. Rahmin büyümesi ve karın içi basınç artışı: Rahim büyüdükçe karın içindeki basınç artar. Bu basınç, göbek deliğini dışarı doğru itebilir. Ancak bazen pozisyona veya hareketlere göre göbek deliği içeri de dönebilir.
2. Karın kaslarının esnemesi: Özellikle ilk hamilelik değilse ya da karın kasları daha gevşekse göbek deliği dışarı çıkma eğilimindedir. Kaslar gergin olduğunda ise göbek deliği biraz içeri çekilebilir.
3. Bebeğin pozisyonu: Bebeğin rahim içindeki duruşu da göbek deliğinin şekline etki edebilir. Örneğin, bebek öne doğru baskı yaptığında göbek dışa çıkabilir.
4. Hiç ağrı yoksa: Göbek deliği etrafında şişlik, kızarıklık, hassasiyet, zonklama gibi enfeksiyon ya da göbek fıtığı belirtileri yoksa ve sadece şekil değişikliği varsa genellikle fizyolojik (doğal) bir durumdur.
Yani ağrı, hassasiyet, morarma, sertlik gibi başka belirtiler eşlik etmiyorsa bu değişiklik hamileliğe bağlı geçici bir durumdur. Ama dilersen göbek fıtığı olup olmadığını kontrol ettirmek için doktoruna ultrasonla baktırabilirsin