3423 evet ona bakılıyor, benim ilk gittiğim dahiliye doktoruna direkt tsh lara baktı tsh 0.006 idi t3 t4 normaldi ve başka test yapmadan sen hashimatosun su an ilac kullanma hamile kaldığında gel ona göre otrox başlarız dedi. Ancak işte icim rahat etmedi endokrine gittiğimde trab testi yapıldı ve sonucu 4.95 çıktı hatta endokrin doktorum bile kızdı hashimato veya graves tanısı için ayrıcalıklı test yapılıyor neye göre tani koymuş da hashimato demiş zaten hashimato bile değilsin dedi. Su an tsh t4 hepsi normal ama trab 4.06 ben biraz risk aldim gebelikte tsh t4 etkilenebilir trab aktif ve nuks etme ihtimali var bilgisi verildi bebegin tiroid hastasi olma ihtimali var çünkü antikorlar bebeğe geçiyor. Bana doktorum direkt her şey çok düzgün gider veya çok riskli bir gebelik geçirirsin diyemem bakıp gorucez ama risklerin var bunları bil takipli olacaksın dedi. Gerektiği yerde de ilacla mecburen müdahale edicez dedi. Bebegin de tiroid hastasi olma ihtimali var bu yüzden dogum sonrasi bir sure bebek de takip edilecek dedi. Ben tüm riskleri almaya razı oldum. 4-6 haftada bir tiroid bakılacak 6 ay sonra trab bakılacak. Tiroid gebelikte çok önemli bir konu ve doktorum kesinlikle stres yapmamam gerektiğini antikorlarin bundan çok çabuk etkilendiğini söyledi. Ben de yaşadığım tecrubelerimi size aktarmak istedim çünkü graves çok yaygın değil genelde hashimato çok yaygın ve insanların bu konuda daha fazla bilgisi var. Nipt testi yaptıracağım risklerden dolayı siz de nipt testini düşünebilirsiniz.