Selam kızlar biraz uzun olacak ama gerçekten yardıma ihtiyacım var çünkü çok kararsızım. Biz eşim ve 3 yaşındaki oğlum ile yurtdışında yaşıyoruz. Oğlum istanbulda çok iyi bir hastane de çok iyi bir doktor ile beraber doğdu. Harika bir doğum deneyimim oldu. Sonrasında biz yurtdışına taşındık ve bir süredir burda yaşıyoruz. İstanbuldaki evimiz düzenimiz de aynı şekilde duruyor bu arada.. şimdi ben 29 haftalık hamileyim kısmetse haziran sonu gibi 2.doğumumu yapacağım. Kararsız kaldığım konu doğumumu nerde yapmamın daha iyi olacağı. İki seçeneği de kıyasladığımda ikisininde artısı eksisi nerdeyse eşit oluyor. Şöyle bahsediyim.
İstanbulda doğum yapmamın avantajı daha önce bildiğim doktor ve hastanede doğum yapacağım ve yanımda ailem olacak. Dezavantajı ise 35.haftadan sonra yolculuk yapamayacağım için istanbula oğlumla beraber eşimsiz erkenden gitmek zorunda olacağım. Ama normal doğum beklediğimiz için eşim belki doğum anına yetişemeyecek.
Eğer burda doğum yaparsam büyük oğlum okula gittiği için çok rahat edeceğim ve düzenimiz bozulmayacak. Burdaki evimizde istanbuldaki eve göre daha konforlu. Odaların hepsinde klima var, daha büyük vs . Ancak sağlık sistemi ve dil problemi büyük eksi oluyor..
İşin maddi tarafına gelince istanbuldaki doğuma nerdeyse 100 binin üstünde bir ödeme yapacağım artı üstüne uçak bileti git gel maliyetleri vs ancak burda doğum ücretsiz.
Siz olsanız ne yapardınız?
Annem burda doğum yaparsam da tabi gelir ama geleceği en fazla 15 gün olur