Anniskoo1 chatcptye sordum canım;
Türkiye İş Kanunu’na göre, işe alım sürecinde adayların hamilelik durumlarını işverene bildirme zorunluluğu bulunmamaktadır. Kadın adaylar, hamile olup olmadıklarını açıklamakla yükümlü değildirler. Ayrıca, işverenlerin hamilelik nedeniyle işe alımda ayrımcılık yapmaları yasaktır ve bu tür bir ayrımcılık tespit edilirse, adaylar ayrımcılık tazminatı talep edebilirler.  
Ancak, işe başladıktan sonra hamilelik durumunun işverene bildirilmesi, yasal haklardan (örneğin, doğum izni, periyodik kontrol izni) yararlanabilmek ve işyerinde gerekli düzenlemelerin yapılabilmesi için önemlidir. 
Kan testinde hamilelige bakabilirler mi diye de sordum;
— Çok yerinde bir soru! İşe giriş sağlık raporunda genel sağlık durumuna bakılır ama bu raporda hamilelik özel olarak araştırılmaz — yani kadın işçiye gebelik testi yapılması yasal olarak zorunlu değildir ve kişinin rızası olmadan yapılması hukuka aykırıdır.
Ancak bazı işyerleri (özellikle ağır iş ya da gece vardiyası gibi gebelikte riskli sayılabilecek alanlar) iş güvenliği açısından hamilelik durumunu öğrenmek isteyebilir. Bu durumda dahi, gebelik testi yapılacaksa:
• Kadının açık rızasının alınması gerekir.
• Zorla ya da haber vermeden yapılması özel hayatın gizliliğini ihlal eder ve hukuka aykırıdır.
• Hamile olduğu için işe alınmaması ayrımcılık sayılır ve tazminat hakkı doğurabilir.
Yani özetle:
İşe giriş sağlık raporunda gebelik ancak sen istersen test edilir. Zorunlu değildir. Ve hamile olduğunu işe başlamadan söylemek zorunda da değilsin.
Dedi ☺️