oznuraydins yani aslında dediğim gibi yeni çıkan bir aşı değilmiş uzun yıllardır varmış iki farklı kadın doğum doktoru ve bir de perinatologdan da görüş aldım aynı şeyleri söylediler. Maalesef ülkemizde şuan aşı karşıtı ve yabancılar çok fazla. O yüzden uzun yıllardır görülmeyen hastalıklar tekrar gün yüzüne çıkmaya başladı. Boğmacada da son zamanlarda artış olmasaydı yine belki özel bi aşı olarak kalmaya devam ederdi. Ama tabii yine kendi doktorunuza da bi danışın işi bilenler onlar sonuçta kulaktan dolma bilgilerdense doktorlarımın önerdiklerini yaptırmayı daha doğru buluyorum