Öncelikle Forum bana bu konuda çok moral oldu. Paylaşılan pozitif doğum hikayeleri sayesinde belki de bu kadar rahat bir süreç geçirdim. Hamilelik sürecinde Tevekkül Doğum Aysun Koç kitabından çok faydalandım mutlaka edinin tavsiye ederim.
Normalde özel hastane takipliydim. 37. Haftada özel hastanedeki doktorum suyumun az kaldığını çok su içmem gerektiğini bu suyun bizi idare edeceğini söyledi. Bu yüzden bende sancım gelene kadar hastaneye gitmemeye karar vermiştim. 38. Haftada devlette iyi bir doktor araştırdım. Ve kontrole gittim. Ordaki doktor suyumun çok az kaldığını ve 1 haftada su artırımı olmayacağını acil yatış yapmam gerektiğini söyledi. Yoksa bebeğin sağlığı tehlikeye girebilirmiş. Özel hastanedeki doktor yeterli açıklama yapmamıştı bile. Devlet hastanesine acil yatışım yapıldı. Kendi sancılarımı tetikleyen bir ilaç verdiler alttan. Ve 10 dakika içinde sancılarım gelmeye başladı. Kısa sürede şiddetlendi. Bu süre zarfında tahta tarak ve sıcak su bana çok iyi geldi. Sancı geldikçe tahta tarağı sıkıyor. Sancı geldikçe belime sıcak su koyduruyordum. Devamlı pilates topunun üzerinde durdum. Yürüyebilir durumda odamda yürüyüş yaptım. İlk doğumlarda bebek aşağıya tam iner. İkinci doğumlarda sancı ile birlikte iner. Bu da benim ikinci doğumumdu. Nöbetçi bir doktor bu durumu bilmediği için sanırım bana bebek aşağı inmemiş sancı 20 saati bulabilir demişti. İster istemez moralim bozuldu bu duruma. Burda bilgili olmak çok önemli yine de telaşlanmadım. Ve sancılarım arttıkça istifra ettim. Mesela istifra da açılmanın hızlandığı anlamına geldiğini biliyordum. Hiç korkmadım. Tam 4 saat sonra açılmam 10 cm oldu. Anne bebek dostu bir hastane olduğu için sancılarım ve doğumum aynı odada gerçekleşti. Doğumum olduktan sonra temiz bir başka odaya aldılar beni. Bu hamilelik sürecinde bol bol sadaka verdim doğumum kolay olsun diye. İnşallah sizlere moral olur. Herkes kolay ve sağlıklı bi doğum süreci geçirir. ♥️