miavgunlugu merhabalar kendi hikayemi size anlatayım, ben 18 ay boş ümitler yaşayıp 2 kimyasal geçirdim. Hep ilk aydan hamile kalırım gibi bir düşüncem vardı ama ilk 5-6 ayda çok üzerinde durmadım, sonra niye olmuyor acaba diye bir araştırmaya girdim 1-2 seneye kadar normal diyordu ama bazı yerlerde de sağlıklı bir insanın yılda en az 7 defa yumurtladığını yazıyordu. Doktora gittim her seferinde daha erken diyip çok incelemediler durumu. Ama en azından pcos olmadığını, sağlıklı yumurtladığımı vs öğrenmiştim. 1 yılın sonunda infertilite kliniğine randevu aldım (devlet hastanesi) o gün kimyasal geçiriyormuşum. Adet günümde gitmem gerektiği için o güne randevu almıştım ama adetim 2 gün gecikmişti ve ben önceki sabah kan vermiştim kanım 7.18 çıkmıştı. Doktora gideceğim gün sabah tekrar verdiğimde 6’ya düştüğünü gördüm ve bunu doktora söyledim. O gün çok ciddi ağrı çekiyordum ona rağmen vajinal ultrason yapıldı ve bu benim daha da canımı acıtan bir olaydı. Ordan çıkar çıkmaz ağrı kesici içtiğimi hatırlıyorum. Doktor elime kağıt verip bunları hallet gel dedi yüzüme bile bakmamıştı. Ben kağıtta direk aşılama prosedürünü başlattığını gördüm. Ve bana biraz saçma geldi. Yine de kağıtta yazanları yaptık, eşimden spermiyogram testi alındı benim hsg filmim çekildi, bunlar ağrısız işlemdi bu arada. Hsg filminden sonra ben özele gitmeye karar verdim ve oradaki doktor aşılama için erken olduğunu, yumurtladığımı ama belki çatlamakta sorun çektiğimi söyledi, ilk ay hsg sonrası hemen çatlatma iğnesi oldum ama o ay tutmadı, ikinci ay femara kullanarak çatlatma iğnesi oldum o ay da olmadı, 3. Ay psikolojik olarak aşırı bunaldığım bir aydı ve tedaviye ara vermek istedik ve hiç bir şey kullanmadım ve o ay yine kimyasal oldu. O ay kimyasal geçirdikten sonra ben gerçekten çok bunalmıştım ilişkiden sonra hep bir umut yatardım bir süre, ama o ay artık kendime kızmaya başladım neye umut ediyorsun olmuyor işte olan da kimyasal oluyor vs diye. Kimyasallardan sonra doktor bize genetik test önermişti ve eşimle randevu alıp 15 kasımda genetik test verdik. Tam 10 gün sonra ben hamile olduğumu öğrendim. Yine inanmadım kimyasaldır diye ama değerlerim çok güzel arttı 2 günde 4-5 kat şeklinde 🥹 ve şuan 22 haftalık hamileyim İnci kızım geliyor nasipse 🥰 bütün bu süreçte kullandıklarım şöyleydi, hsg filminden sonra düzenli folik asit takviyesine başladım, spor yapmaya gerçekten Özen gösterdim, en kötü haftada bile en az 3 defa gittim. Eşim’in değerleri iyi olmasına rağmen doktor kalite arttıralım diye bir takviye vermişti piyasada aşırı zor buldum ama o da bir ay içmişti PROCEİVE-M diye bir şey bulursanız eşinize içirin, ilaç bittikten sonra 1 ay etkisi sürüyormuş ve bende o sürede hamile kaldım. Ovülasyon testi bende kullanmıştım ama boş olduğuna karar verdim bence kendiniz anlayabilirsiniz, ben 2 ay kullandıktan sonra bırakmıştım çünkü kendim anladığımı fark ettim. Test yapmak sizi strese sokuyor. O gün yapmalıyım düşüncesi oluşturuyor ama öyle değil. Erkek spermi 3-4 güne kadar yaşıyor. Her gün yapmanız gerekmiyor yani 2 günde bir şeklinde mümkünse ilerleyin. Ben hamile kaldığım ay hiç özen göstermemiştim zaten genetikte bir şey çıkarsa tedavi olurum diye düşünmüştüm. Bana hep boşverince oluyor diyenlere kızardım nasıl boşvereyim nasıl düşünmeyim diye. Ama gerçekten bizzat tecrübe ettim. Vazgeçtiğim boşverdiğim ay geldi bana kızım 🥹 Allah kucağınızı boş bırakmasın çok uzun yazdım umarım faydası olur 🥰