YYaseminn Ben bu konuyu çok araştırdım. Bu istekle Perinatoloji uzmanı ile doğum yapmaya karar verdim hatta. Şu anda da o doktorum ile devam ediyoruz, doğumda da birlikteyiz inşallah. Kendisine söylediğimde isteğimi onayladı. Fakat riskleri alan doktor değil doğrudan anne adayı. Genel olarak rüptür riski %1 fakat doğru şartlarda, hem bebek hem de annenin durumu göze alındığında uygun adayda denenirse bu risk daha da düşük. %1 demek bile doğru olmaz. Buna rağmen Allah göstermesin gerçekleşmesi halinde zaman çok kısıtlı. Annenin hayatta kalması için doktorumun bana söylediği 5 dakikamız var sezaryene başlamak için. Ancak bu esnada bebek kaybedilmiş oluyor. Onun için süre daha kısa. Doktorum anlaşmalı olduğu hastanede asansörden ameliyat masasına en hızlı halimizle minimum 3 dakikada varabileceğimizi söyledi. Eğer şartlar uygunsa benimle olduğunu söyledi. Tabi insan çekimser kalıyor. Ben de vajinal doğumun bize ne katacağını sordum açıkçası bu noktada önemli olan bu. Riski alacağım da bize ne katacak? Annede zaten sezaryen kesileri olduğu için anneye bir şey katmıyor. Aksine hem o kesiler orada baki iken bir de vajinal doğumunun mesaneye olan negatif etkisinden nasiplenmiş oluyor anne adayı, ileriki yaşlarda idrar torbası problemleri yaşıyor. Bebek için anneden alacağı bağışıklık çok kıymetli, vajinal doğum kanalındaki florayı alacağı için vajinal doğum çok daha kıymetli, buna ek olarak kanaldan geçerken ciğerlerindeki sıvıyı daha iyi boşaltacak. Ama rüptür riskinde hayatından olacak ve annenin bu riske imza atması gerekiyor. Velhasıl ben denemeyeceğim. Deneyene de saygım sonsuz. %99dan daha yüksek ihtimalle de başaracak deneyen kişi. Gel gör ki o %1den düşük olasılık çok büyük vicdan azabı.