Günlerce, haftalarca doğum hikayelerini okuyup ilk doğumun gibi suni sancı olmasın diye dua ederek, 38. Haftaya girmiştik öncesinde 37+6yken doktor muayene etti 2 cm açıklık bu hafta doğum bekliyorum dedi. Sonrasında ben ev temizleme sıcak duş vb derken 38+1 itibariyle sancılar yaşamaya başladım ama düzensiz oldukları için çok da önemsemeden nefes alarak atlattım.Derken o gece saat 4te düzenli sancılar girmeye başlamıştı ve sabah 7:30a kadar yatağın içinde sancılarımın izin verdiğince uyudum. Sonra kalkıp duşumu aldım, saçımı ve makyajımı yaptım doğuma gittiğimizi biliyordum. Arabada sancı sıklığım 7 dk ya düşmüştü. Hastanede nst de düzenli ama düşük sancılar gördüler fakat muayene de 5-6 cm açıklık görünce ve kafa yerleşimi de iyi diyince bana suni sancı vereceklerini söylediler, önceki oğlumun doğumunda epidural de aldığım için bunda da baştan pazarlık yaptım epiduralsiz olmaz diye hatta eşim epiduralin ücretini bile ödedi :) Derken ben suni sancıları da nefesler ve pilates topunda hareketlerle karşıladım sancı sıklığım 2 dkya düşünce çok zorlayıcı olduğu için epidural istedim, fakat muayene de 8 cm olduğumu 30 dkya doğum olacağını söyleyip takmamayı teklif edip beni de ikna ettiler( epidural doğumu yavaşlatabiliyormuş) Asıl zor kısım ama baktığımda da kendimi tebrik ettiğim kısım başlamıştı, ıkınma bölümü bundan sonra her sancı da çömelme yapıp ıkınmaya başladım ve 09:00da başladığım doğum sürecim 11:40 gibi doğumhaneye alınıp 12:07’de oğlumu kucağıma almamla çok şükür sağlıkla son buldu. Epiduralsiz, suni sancılı, 36 cm kafası olduğu için mecbur yine epizyotomili ama bence pozitif bir doğum hikayesi, süreci yaşadım. Darısı isteyen bekleyen herkesin başına🙌🏻✨