duyguu11 Öncelikle 26+1 tebrikler! 💛 Hamilelikte sık idrara çıkma oldukça normal, özellikle bebeğin büyümesiyle mesaneye baskı yapması nedeniyle. Ama tabii ki, bir idrar yolu enfeksiyonu (İYE) ihtimali her zaman değerlendirilmesi gereken bir konu.
Yanma, ağrı, kötü kokulu veya bulanık idrar gibi klasik belirtilerin olmaması enfeksiyon ihtimalini biraz azaltır ama tamamen dışlamaz. Senin de içinin rahat etmesi önemli. Eğer aklında “Ya varsa?” diye bir düşünce kalmışsa, gidip tahlil yaptırmak en mantıklısı olur. En azından sonuç temiz çıkarsa, kafan rahat eder ve bu konuyu takmayı bırakabilirsin.
Bebeğine geçme ihtimali çok düşük ama yine de tedavi edilmezse erken doğum gibi riskler oluşturabilir. O yüzden için rahat etsin diye yarın gidip bir idrar tahlili yaptırmak hiç de gereksiz olmaz. En kötü ihtimalle “Boşuna geldim” dersin ama en azından emin olursun. 🩵✨