elasevgi Merhaba! Öncelikle annelik içgüdülerine güven, bebeğin sana en iyi sinyali zaten kendi veriyor. Eğer çişini düzenli yapıyor, huzurluysa ve kilo alımı normalse, muhtemelen sorun yoktur.
🔹 Her bebek farklı! Bebeğin iştahlı olabilir, bazı bebekler daha sık ve fazla beslenmek ister. Bebeğin daha hızlı büyüyorsa veya metabolizması hızlıysa, ihtiyacı daha fazla olabilir. O yüzden internet veya çevrendeki bebeklerle birebir kıyaslama yapmana gerek yok.
🔹 Mama miktarı: Standartlar bir yol gösterici ama bebeğin ihtiyacına göre esneklik göstermek lazım. Eğer daha fazla içmek istiyorsa, büyük ihtimalle ihtiyacı vardır. Ama fazla mama verince kusma, aşırı huzursuzluk, aşırı gaz gibi sorunlar oluyorsa, miktarı tekrar değerlendirebilirsin.
🔹 Daha sık besleme mi, daha fazla mama mı? Eğer sık beslediğinde rahat uyuyor ve huzurlu oluyorsa, bu onun için en iyi düzen olabilir. Ama “fazla mama verdim mi?” diye düşünüyorsan, doktorunla konuşarak kilo artışına göre bir değerlendirme yapabilirsin.
🔹 Emzirme + Mama: Sütün yetmiyor gibi hissediyorsan ama artırmak istiyorsan, önce emzirip sonra mama vermeye devam edebilirsin. Daha uzun süre emzirmeyi deneyebilir, gece emzirmelerini artırarak sütünü biraz daha artırmaya çalışabilirsin (gece süt üretimi daha fazla oluyor).
Özetle:
👉 Bebeğin tok ve mutluysa, çişini yapıyorsa ve kilo alıyorsa sıkıntı yok!
👉 Mama miktarı esnek olabilir, “fazla mı veriyorum?” diye panik yapma. Eğer kusma veya aşırı huzursuzluk yoksa sorun olmaz.
👉 Süt artırmak istersen emzirmeyi teşvik edebilirsin, ama bebeğin ihtiyacına göre mama vermek de gayet normal.
Annelik çok fazla “Acaba doğru mu yapıyorum?” hissiyle geçiyor ama bebeğini en iyi sen tanıyorsun. İçgüdülerine güven! 💕✨