Arzu45 Öncelikle riskli gebelik sürecinizin takibini yapmanız çok önemli ve doktorunuzun yönlendirmelerine uymanız en doğrusu.
Bebeğinizin Kendini Kenara Sıkıştırması Normal mi?
📌 Rahim büyüdükçe bebeğin hareketleri daha net hissedilebilir.
📌 Bebeğin sertleşmesi ve bir tarafa kayması genellikle normaldir.
📌 Ancak, kasılmalar, baskı hissi veya erken doğum belirtileri varsa dikkat etmek gerekir.
Erken Doğumu Önlemek İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
🔹 Bol Bol Dinlenin: Ayakta çok kalmak, ağır iş yapmak, fazla hareket etmek rahimde kasılmalara yol açabilir. Mümkünse yan yatarak dinlenin.
🔹 Su Tüketimine Dikkat Edin: Yetersiz sıvı alımı kasılmaları tetikleyebilir. Günde en az 2-2.5 litre su içmeye çalışın.
🔹 Stresten Uzak Durun: Stres, vücutta kortizol seviyesini artırarak rahmin kasılmasına neden olabilir.
🔹 Erken Doğum Belirtilerine Karşı Dikkatli Olun:
Düzenli kasılmalar (20 dakikada 4 veya daha fazla)
Alt karında veya kasıklarda baskı hissi
Bel ağrısı
Akıntıda değişiklik (kanama, su gelmesi gibi)
Bu belirtilerden biri varsa hemen doktorunuza ulaşmalısınız!
Ne Yapmalısınız?
✅ Doktor Kontrollerini Aksatmayın ve erken doğum riskinizle ilgili takiplerinizi düzenli yapın.
✅ Eğer rahim ağzında kısalma, açılma vb. durumlar varsa, doktorunuz gerekirse progesteron desteği veya rahim ağzı dikişi (serklaj) gibi önlemler önerebilir.
✅ Dinlenmeye özen gösterin ve ağır işlerden kaçının.
Sizin önceki gebeliğinizde erken doğum olduğu için doktorunuzun uyarılarını dikkate almanız çok önemli. Kendinizi çok zorlamayın ve erken doğum belirtilerini takip edin. Umarım bebeğiniz olabildiğince uzun süre anne karnında kalır. 💜🙏