betic
Doğum dediğiniz şey, kişiye özeldir. Yani herkes tecrübesini anlatır ama kendi yaşadığı şeydir. Ona zor gelen sana çok kolay gelebilir. Sana kolay gelen bir başkasına zor. Mesela burada yapmadığı doğumu sağdan soldan kapının kolundan dinleyip bire bin katarak anlatmayı ve insanları korkutmayı çok seven bir kesim var. Ben evlenmeden önce bile hep derdim. Hamile kalacak olursam eğer normal doğum yaparım, diye. Evlendim, hamile kaldım ve hala aynı düşünce de devam ettim. Doğum hikayesi dinledim mi? Evet, dinledim. Okudum mu? Evet, burada neler neler okudum. Taa ki o anı yaşayana kadar. Benim kendi sancım yeterli olmadı ve suni sancı aldım. Çok mu kötü? Evet, ama neye göre kötü bu önemli. Doğru yönetirsen hiç bir problem yaşamazsın. Yanlış yönetirsen saatlerini hatta günlerini bile alır. Mesela benim açılmam 10 cm ulaşmasına rağmen oğlum doğmak bilmedi. Doktor karnıma bastıdı. 3 dakika sürdü doğumum. Sonra ne mi oldu? Kuş gibi hafifledim. Buraya doğum hikayemi bile gülerek yazdım. İnan o sancı odasında bile bir güldüm iki ağladım üç küfür ettim. Ama sonu güzel bitti. Benden sana tavsiye her yazılanı ya da söyleneni kafana takma. Başta da dediğim gibi. Her doğum kişiye özeldir 😊