Zizizi En buyuk riski rüptür dendi, yani rahimin yirtilmasi cok ciddi bir komplikasyonmus eskiden dogumlarda kadin olumlerinin 1.sebebiymis. Tabi hastane sartlarinda oldugu icin o yirtilmaya bir sekilde mudahale ediliyor ama cok fazla kan kaybedilme ihtimali var anneyi kurtarmak icin rahimi aliyorlarmis. Doktorlar bu komplikasyondan cok korkuyorlar biz kadin dogumcularin en korktugu komplikasyon demisti doktorum her ssvd de olmuyor ama denk gelme meselesi boyle bir riski ben hem yasimdan dolayi hem de anksiyete-panik atagimdan dolayi alamiyorum. Ayrica bebekle ilgili de sikintili durumlar olabiliyormus sonucta rahim ameliyatli ve dikisli oldugu icin ilk dogumdaki gibi saglam değilmis. Ssvd yapan cok kadin var, ben de gercekten cok istiyordum ama devletteki doktor ilk dogumumun neden sezaryen oldugunu sordu ( 9-10 saat kendi sancim+ suni sanci almama ragmen acikligim 1 cm ilerlememisti suyumu bile patlattiklari halde) ilk dogumda bu sekilde bir sezaryen komplikasyonu olduysa bu 2.dogumda da oluyor o nedenle ssvd’yi onermem ama zaman yaklasinca isterseniz gene konusuruz dedi ama dedigim gibi ben korkuyorum o nedenle simdilik vazgectim.