zynpcnr2 çok geçmiş olsun. Rabbim sabırlar versin. Yaşadıklarınızı telafi etmez ama Rabbim zahmetsiz, kalıcı ve tam sağlıkla en kısa sürede evlat sahibi olmayı nasip etsin.
Ben de servikal yetmezlikten erken doğum yaptım 25+2’de, çokkkk uzun bir yoğun bakım sürecinden sonra hamdolsun kızım taburcu oldu yanımızda. (Allahım tüm evlatları içinde de benimkini hayırla, güzellikle,zahmetsiz kalıcı ve tam sağlıkla büyütmeyi nasip etsin🙏🏻)
Benim açılmam ve kısalığım detaylı ultrasonda fark edildi tesadüfen. Hiçbir belirtim yoktu, kızımı görmeye gitmiştik çok mutluyduk ama orada bir anda dünyamız tersine döndü, servikal yetmezlik tipik olarak böyle olur demişti doktor 20-22 hafta civarında sancısız ve ani gelişen kısalma ve ardından açılmayla başlayan doğum.
Bana acil serklaj atıldı 20. Haftada fark edildiğinde ancak 5 hafta tutabildi, enfeksiyonla beraber serklaj açıldı ve ne yapsalar da durduramadıkları için doğum oldu. İkimizin de hayatı tehlikeye girdi, rahmim de enfeksiyon kapmıştı vs ama Rabbime şükürler olsun ikimiz de sağlıklıyız 🙏🏻
O zaman doktor, bundan sonraki tüm gebeliklerde 12-14 hafta civarı önleyici serklaj yapılmasını onun başarı şansının çok yüksek olduğunu söyledi. Sizin hikayeniz biraz farklı, sancı olduğu için kafa karıştırıcı ama her durumda imkanlarınız el veriyorsa önce gebelik öncesi genetik test ile pıhtılaşma vs gibi durumlarınızı öğrenin ardından gebeliğiniz başlamadan önceden itibaren iyi bir perinatalog takibine girin, iyi bir doktor geçmişi göz önünde bulundurarak zaten serklaj atar büyük ihtimalle ya da çok sıkı takiple enfeksiyona sıklıkla bakar, progestan vs. erkenden başlatır daha güvenli ilerlersiniz.
Rabbim yükünüzü hafifletsin, zorunuzu kolaylaştırsın, her şey gönlünüzdekinden bile güzel olsun 🙏🏻