İlk dogumum da suni sancı ile 42. hafta da doğum yapmıştım her neyse bu ikinci gebeligim , 39.haftada artık eşime yarin bugün doğar diye espri yaptım evlerimi o gun temizlemiştim , oğlumu alıp Avmye gittim sonra kuaföre gittim kas falan aldırdım ardından dayanamadım saçlarımı boyadım berbat bir renkte idi durdum durdum son gün boyadım:) kızlar akşam da ada çayı demledim içtim uyuduk eşimle gece 3de beni adet sancısı gibi bir sancı aldı, ilk dogumumda dediğim gibi sancim olmadı tecrübem yoktu bu konuda , lavaboya gittim aaa aaa aaa bir ne göreyim azcık kan yani nisan ilk gebeler nisan kanlı sümüksü bir şekilde oluyor , suyum gelmedi tabi, yatağa geçtim mutlu mutlu ohh dedim bugün doğuracam biraz zaman geçsin diyorum sonra kalktım duramadım yikanmamis kıyafetleri yıkadım, kurutmaya attim olur da doğuma gidersem kirli sepeti boş olsun hastane çıkışı ana baba günü oluyor banyo nanayy çünkü hepsi yıkanacak dönüş te oradaki kullandıklarımiz , sonra oglusumu kayinvalideme bırakacaktik onun çantasını hazırladım kenara koydum ,duşa girdim o sırada eşimin dünyadan haberi yok:))) artık sancim artmaya başladı yani şu şekilde oluyor kızlar sancı vuruyor o an bir iş yapmadım sonra birden geciyor 5 dk ya geri geliyor sonra bu süre 3 e düşüyor derken bu şekilde ilerliyor saat oldu 6.5 eşime kalk doğuma gidecez sancim var dedim kocam şok kocam iptal :))) neyse kalktı sessizce oğlumu uyandırmadan indik annesini aradi gelin diye oğluma onlar baksın bizde gidelim diye onlar gelene kadar oğlumun kahvaltısını yaptırdım ama sancı geldikçe bende dur oğlum bekle diyorum sancı geçince devam yedirmeye :) kurban olduğum en zoru onu bırakıp gitmekti , yola çıktık eşim aşırı panikti ha kızlar birde bazı kişiler de acilma oldukça mide bulantısı oluyor kusma oluyor evde midem bulandı kustum bu şekilde sizde olunca acilmadir vakit kaybetmeden doktora , sonra eşime yolda birde hemen doğuyormusum diye espri yapa yapa gidiyorum ilk dogumum gibi hastanede süreç ilerleyecek diye bekliyorum ( ilk dogumumda 4 cm acilma ile gittim akşam 22.00 da gittim dogumhaneye sabah 5 te dogum yaptım) her neyse beni nstye bağladılar doktor baktı naptin dedi kizdi evde acilma olacak diye bekliyorsunuz abartıyorsunuz sakın ikinma hemen doğuma dedi sedyeden bile indirmeden hoppp doğumhaneye ben şok oldum çünkü sadece evde 3 _3.5 saat sancı çektim , demekki kızlar ilk etapta evde sancı çekecem demeyin hop hastaneye kendinizi teslim edin bebeğinizin güvenliği için, ben asla bu kadar hızlı olacağını düşünmemiştim çünkü , dogumhaneye direk alındım koluma damar yolunu falan doğum anında açtılar yani biri ıkın diyor birisi damar yolu acıyor birisi kan alıyor:))) ahahah doktor ikin diyor en son dedim ki ay yoruldum napim bekleyin lütfen ahaha espriler de yapıyorum saf saf:)) tabi doktor kesi açtı dikiş falan oldu ayyy sonra kaka yapma hissi geliyor o bebegin başının geldiği demek kızlar, sonra hooop bebeğim doğdu ve şehir hastanesinde doğum oldu ilki de devlette 3.5 sene önce oldu hemşireler doğunca bebeği götürüyor bu sefer hemen yanıma sarıp koydular odada doğumhane tek kişilikti bu arada, herkes çıktı bebeğimle biz tek kaldık, kalktım üstümü giyindim bebegimi giydirdim , esime de mesaj attim dogurdum diye , esim sokta hemen mi diye çünkü onun disarida haberi yokmus direk doguma alindigimdan yani ben doğurdum korsemi bile taktım ahaha giyindim bebeğimi giydirdim millete mesaj yazıyorum:))) , ya hastaneye gider gitmez dogum yapacağımi dusunmedik herkee şaşkındi ,sonra annem geldi, tabi sonra başka odaya geçtik iki kişilik ama hastane tertemizdi dogumhane falan tertemizdi , kızlar bir de ebeler cidden doktorlardan tecrübeli doğurtma konusunda cunku onlar isin dogurtma kısmında doktorlarda bilgili illa doktor dogurtsun diye düşünmeyin ebe doktor farketmiyor :)) ilk bebeğim de ebeler ile doğum oldu bunda doktor dogumdaydi ama ne bilim yaa detaya girmek istemiyorum bu kısmı bana denk gelende bu sekilde olabilir ama bazen biz istiyoruzki ebeler degil doktorlar gelsin oyle dusunmeyelim ebeler de bu konuda cok iyi isin pratik kismindalar çünkü:)) asla panik yapmayın, bağırmayın bu sizi ve bebeği strese sokar sakın olman gerektiğini kendine o an hatırlat ve doğru nefes al sana yardımcı oluyorlar zaten, her doğum kendine has 2 doğum yaptım ikisi birbirinden çok farklıydı, kızlar şuna şaşırdım dogum yaparken koluma cip takildi , bebegimin de ayagina takildi ,bebeğimin topuk kanı alınırken o çip kaymış bizde kapıda topuk kanı alınmasını annemle bekliyoruz başımıza hemen güvenlik geldi meğersem bebegin çipi oynamış ona bildirim gitmiş hemen geldi çok şaşırdım ve mutlu oldum böyle bir önlem alınmasına hastaneler de , ilk cocugumda böyle yoktu hastane çıkışı da çipi çıkarıyorlar . Kızlar birde benim ilk oğlum gogus ucumu kopardı ve o bölge oluşmadı o derece bir yara ile emzirmeye çalıştım çünkü yanlış emzirdim sonuç çocuğum emmedi ve yaralı meme bu 2.de eşimde bende mama veririz emmese diye hazirdik çünkü emzirmeye korkuyordum ilkinden sonra orda ebeler yardımcı oldu ve öğretti doğru emzirme ile benim o hassas olan gogus ucum yara olmadı ben emzirdiysem herkes emzirirken lütfen aile büyüklerinden değil ebeler den öğrenin ilk etapta emzirmeyi 🙏 herkes sağlıkla alsın bebeğini kucağına inşallah ❤️