Babybabylove benimde detaylı ultrasonda bebeğimin sol böbreği multikistik displastik çıktı, yani çok sayıda kist nedeniyle tek böbreği oluşmadı maalesef ki. Erkek bebeklerde böbrek sorunları çok yaygın sanırım, bir çoğu da doğumdan sonra veya sünnetten sonra düzeliyormuş. Bizimkisi böyle düzelebilen bir hastalık değil fakat tek bir böbreğin sağlıklı olması da bir insanın rahatça yaşamasını sağlayabiliyormuş. Bu nedenle diğer böbreği sıkı takip ediyoruz, idrar çıkışı vs normal mi bunu gözlemliyoruz, 32. Haftadayım bu arada. Bana da amniyosentez ve çeşitli genetik testler önerdiler ancak başka herhangi bir anormalisi olmadığı için kromozomal bir bozukluk olduğunu düşünmedik, eşimin tarafında böbrek hastalıkları çok fazla muhtemelen genetik bir aktarım, bu nedenle testlerin hiç birini yaptırmadım. Bebeğim doğunca da belirli bir yaşa kadar takipli olacak sonrasında bir sorun çıkmazsa Allah’ın izniyle takiplerin sıklığı azalacak. İçinize sinen bir doktor bulup onunla birlikte ilerlemek en doğrusu ve bol bol dua çünkü yapabilecek başka bir şey olmuyor maalesef ki, Allahım tüm bebişlere şifa versin 🥺