busenur1520 şimdi ben 16. Haftamdayım. Aynı zamanda hemşireyim. Hastanede çok fazla olumsuz şeyler gördüğümüz için ikili tarama yaptırıp gereklilil durumunda fetal yaptırırım demiştim ve başta bende fetal için gereksiz demiştim. İkili taramada ultrasonda hiçbir sıkıntı çıkmamasına rağmen kan sonucuna göre down 250 bebekte 1 ihtimalli çıktı. Yanılma payı olsa bunu hiç bilmediğimizde daha rahattık ve bu ihtimali duyunca şaşırdık. Sadece netleştirmek istediğimiz için fetali araştırdık. Bu arada fetal dna sonuçları hiçbir zaman yüzde yüz doğruluk verir garantisiyle çıkmıyor. Yüzde 0.01lik yanılma payları varmış. Ama doğruluk oranı çok çok yüksek ve ikili taramadan daha farklı şekilde çalışılıyormuş kan. Fetal sonucumuz temiz gelince rahatladığımızda anladık aslında gereksiz olmadığını. Yani benim önerim, ya hiçbir şey yaptırmayın, sadece 20li haftalarda detaylı usg yaptırın iç organlarına bakılsın, ya da yaptıracaksanız maddi durumunuz el veriyorsa fetal yaptırın. Çünkü ikili taramalarda artık sonucu temiz gelene rastlayamıyoruz gibi bir durum var. Tabi sonucu görmezden gelip doğumda görürüm diyebilirseniz de yine sizin bileceğiniz iş. Ben zaten anksiyetem olduğundan ve netlik olmadığında paniklenen biri olduğumdan stres haliyle bebeğime zarar vermekten korktum. Ve down sendromluysa da bilinçsiz olduğumdan dolayı bu sürece bilinçlerim diye düşünerek fetali yaptırdım. Umarım hepimizin sağlıklı huzurlu bebişleri olsun 🥰