Nymom
ikili tarama gebeliğin 11- 14 haftalar arası perinatoloji doktorları tarafında yapılıyor ilk ultrasyona giriyorsun bebeğin ölçümleri yapılıyor burun kemiği ve ense kalınlığına bakıyorlar sonra 1 tüp ikili tarama için kan veriyorsun onun yanında 2 3 tüp daha alıyorlar onlar normal kan değerlerine bakmak için kontrol amaçlı daha sonra 15 gün sonra filan sonuçların çıkıyor kan ve ultrason bulgularını çizelge şekilden yorumluyorular 4A çıktısı veriyorlar oraya risk onanınız yazıyor . eger risk onanız normalse herhangi başka bir teste gerek kalmıyor 18 -24 haftalar arası peronatolji doktoruna tekrar gidip ayrıntılı ultrasona gidiyorsunuz süreç bu şekilde ileriyor sonuçlarınız iyiyse 3 tarafama girmenize gerek yok
Amniyosentez olayı ikili tarama risk oranı yüksek gelir ve ultrasonda başka bulgular var kromozon hastalıklarında şüpheleniyorlar o yüzden doktor yapılmasını öneriyor. kesin tanı için yapılıp yapılmaması size kalmış