Beril16 beyaz bizim geleneklerimiz de saflığı temizliği temsil ettiği için (gelinlik gibi), doğum da bir kadın için arınmanın en saf hali o yüzden beyaz giydirilir ama bu tamamen tercih meselesi, kullanış açısından bakarsan ben beyaz giyerken hiç zorlanmadım, kan olur diye koyu renk aldım diyenlerde olmuş ama camur olcak diye beyaz spor ayakkabıdan da vazgeçmiyoruz sonuçta 😅