38+1 de doktorum alttan muayene etti ve rahmin sweeping yaptı ve rahmimin arkada olduğunu onu biraz öne çektiğini söyledi. Açıkcası biraz acıdı bu muayenede ama rahmi uyardığını belirtti. 2 cm açıklığım vardı ayrıca. Hareket etmemi pilatese bol su ve ananas hurma adaçayına devam etmemi söyledi. O gün muayene sonrası ben çok yorgun düştüm açıkcası ama pilatese gittim ve evde de yaptım. Ayrıca evimde yerleri sildim. 38+2 de yine pilatese gittim enerjim daha yerindeydi ve doğum başlayacak hissi yoktu açıkcası. 38+3 te sabah 09.59 da yatarken altıma kaçırır gibi oldum ve ayağa kalkınca çok aşırı bi akıi değil ama yine işer gibi bir avuç kadar su aktı. Hemen eşime yazdım işe gitmişti gelmesi için. Eşyalarım zatwn eşikte duruyordu annemi aradım geldi ve 11 olmadan hastaneye vardık. Doktoruma girdim acil ve orda bir muayene etti. Açıklığıma baktı bebeğin başının pozisyonuna baktı. Açıklığım hala 2 cm di ve başı biraz yukarıdaydı bebeğim zaten kanalda değildi hala pozisyon almaya çalışıyordu yavrum.
Hemen beni doğumhaneye yönlendirdi. Ebeler nstye bağladı , lavman yapıldı. Bu aşamaya kadar hiç kasılmam/sancım yoktu. Bebek çok hareketsizdi aç olduğum için 2 kere serum bağlandı. Bu serumlar bitince sancılar da başladı. Sancılarım yeterli olduğu için suni düşünülmedi bebekte aşırı hareketli değildi ama yinede sorun olmayacak kadar hareketliydi. Kasılmalar 100+ olarak ilerliyordu . 5 dk dan daha kısa süreli şekilde ama başlarda belden vuran ağrı yoğun değildi. 3-4 gibi sanırım asıl beni kıvarandıran belden vuran kasılmalar başladı ve bebek aşağıya indikçe onun ağrısıda kasılma gibi hissettiriyodu çünkü telefona bakamadım ezan sesinden saatleri tahmin ediyorum. Açıklığım 3 cm olmuştu. Burda biraz modum düştü çünkü bu kadar saatte 1 cm açılma olmuştu sadece ve rahim istenen yumuşaklığa erişmemişti. Doktorum sürekli geldi kontrol etti ve bebeğin zarını kesip doğumu ve süreci hızlandıracağını söyledi. Bir çubukla zarı yırttı. Burda sancılarım ve bebeğin baskısı çok arttı. Hiç geçmeyen sancılar başladı. 10 dkda 30-40 sn belki nefes aldırıyordu gerçekten ama 1 saat sonra 4-5 cm olduğunu söyledi ebeler. Ben dayanamadığımı söyledim doktoruma ve bana hızlıca buscopan yaptılar bu rahmin gevşeyip hızlı açılmasını sağlıyormuş. Doktoruma tamamen güvendim ve inandım. Ona sezeryana dönelim desemde oda bana inandı ve normal için beni motive etmeye çalıştı. Açıklığım 30 dkda 6 ya ulaşınca hemen epidural verdiler. Epidurali alınca her şeyi unuttum . İnanılmaz rahatladım. Oradada bir kere daha buscopan verildi ve rahim 30 dk da 9 cm e ulaşmış. Doğuma alalım falan diyince şaşırdım ben mi diye sordum hatta çünkü hiç beklemiyordum. Hiç sancı hissetmeden 3 cm bi anda açılmıştım. Epidural yavaşlatacağını düşünüyordum. Beni hemen doğuma aldılar vajinamın kuru olduğunu çatlamasından korktuğumu söyledim ve doktorum vaselin süreceğini söyledi. Kasılmaları biraz biraz hissediyordum. Ama regl ağrısı gibi belki bazen regl daha şiddetli bile olabiliyor. Kasılmanın en şiddetli anında nefesini tur ıkın dedi doktorum ve 5 dk içinde 3-4 ıkınma sonrası ve tabi ebeler üstten baya ittirdi çünkü epidural sonrası ıkınıp ıkınmadığımıda anlayamıyordum sanırım desteğe ihtiyacım oldu ki ebe karnıma baskı uyguladı ama açıkcası biraz acısada orda daha da çok bastırsalarda hemen çıksa dedim:) 8 de bebeğimi kucağıma aldım. Birkaç yerde çatlak oluşmuştu 3 dikişim varmış ama hissetmiyorum bile doğum bitince hemen diktiler plasentada çıktıktan sonra .Yani 10 saat süren bir doğum sürecim oldu. Bence kısa sürdü diye düşünüyorum benim duyduğum hep bir gün ağrı sancı çekiyorlardı. Sürecimde doktorum gerçekten deneyimini konuşturdu. Ebeler keza hep çok ilgilendi ben özelde doğum yaptım ancak çok yoğun bir gündü herkes yoğunda ona rağmen beni duşa sokup rahatlattı hasta bakıcılar. Ebelerinde doğumda bana desteği ıkınamadığımda karnıma baskı yapmaları onun sayesinde bebeğin çıkışı hepsi benim sürecimde büyük emek gösterdiler. Ben insanların nazik naif kibar gördüğü böyle normal doğum yapamaz diyecekleri bir tipim. Ama şükür sürecimi sağlıklı bir şekilde atlattım hepimizin içinde o güç var bize bu bahşedilmiş 💘
en başından vajinal doğum istedim. Sebebi ise ameliyat fikrinden korkmamdı. Bir kez ameliyat oldum ve uyanma süreci benim için çok zorluydu.
Sancılarımın en yğksek olduğu anda sezaryene döneceğim dediğimde de ailem orada hiç baskı yapmadı sezeryanda olsam şuan neden sezaryen oldum demezdim çünkü sonunda bebeğinizi kucağınıza aldığınızda hiçbirşeyin önemi kalmıyor. Allahım herkesin bebeğini sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. Süreç bazı anlarda evet kolay değil sonuç olarak hiç ağrı sancı yaşamadan bebeğin içimizden çıkması çok mantıklı değil ama hepsinin bir çözümü oluyo doktorunuzla ilişkiniz buralarda size yardımcı olacaktır. ❤️