Greenmomy Elbette. Açıkçası ekstra bir gayret gösterilmesine gerek olmuyor. Belki dikkatinizi çekmiştir yenidoğan bebekler tuvaletlerini bezini açınca yaparlar ilk zaman. İdrarda küçük aylarda mesane dolması algısı yok, sanki sonda takılı gibi az az işerler çünkü kasları gelişmemiş olur. Fakat dışkıda kendi kendilerine ilk gaz çıkardıkları andan itibaren bağırsaklarını yönetebilir hale gelirler. Benim de niyetim bezine yapmasını engellemek değildi zaten. Ama ben bezinin dolmasını bekleyen biri değildim kirlenir kirlenmez ebeveyn banyomu iptal etmiştim orada lavaboda bebeğin altını yıkıyordum her seferinde. Sanıyorum bu sebepten böyle bir alışkanlık edindik. Spontane oldu. Eskilerin böyle eğitimler vermesinin sebebi de 35 sene önce Türkiye’de bebek bezi yoktu. Çamaşır makinesi de çoğu evde yoktu. El mahkum keşfetmişler. Biz de büyüklerden dinliyoruz. 🤗 ikinci doğumumu henüz yapmadım. Her bebek farklıdır bakalım bunda nasıl olacak. Eğer aynı gelişmezse çabalamak gibi bir niyetim yok. Bebekler nasıl mutluysa öyle olsun.