GezenTavuk_2 Şu şekilde oluyor. Örneğin 1 Mart’ta adetin ilk günü ve 7 gün sürüyor. Bu süre boyunca vucüdün temizlenir ve yumurta üretimi için zemin hazırlar yani aslında yumurtlama gününe temiz ve sağlıklı yumurta bırakabilmek için vücut çabalar, daha sonra adetin biter 14 Mart’ta yumurtlama günü gerçekleşir. Siz o günü değerlendirirsiniz ve tutarsa eğer bebek oluşur. Aslında vücut sadece 14 Mart gecesi değerlendirmeye göre hamile kalmıyor, 1 Marttan itibaren bebek oluşumuna zemin hazırladığı için hamilelik 1 Mart itibariyle başlıyor