Hamileliğim boyunca burada pozitif doğum hikayeleri okudum, şimdi de ben kendi hikayemi yazıyorum 🥹
Ama baştan uyarayım, doğum sürecim çok güzeldi ama sonrası malesef hiç pozitif değildi. O yüzden okumak istemeyenler şimdiden ayrılsın sayfadan 🥲
Tam 40+0 da 22 şubatta sabah 8 gibi uyandım. Çok hafif regl ağrısı vardı. Ama benim zaten 35 ten beri sancılarım hep vardı o yüzden önemsemedim zaten yine yalancı sancıdır diye. Bu arada ilk doğumum 🌸
Daha sonra zaman geçtikçe sancıların arasinda düzen olduğunu farkettim. Zaman tutmaya başladım. Sancılar hala rahatsız edecek boyutta değildi. Eşime söyledim, annem de bizdeydi ama ona söylemedim yine yalancı sanciysa diye. Kahvaltımızı yaptık, sonra ben duşa girdim, belime sicak su tuttum, sıcak suda oturdum falan baktık yok geçmiyor anneme de söyledim artık ☺️ Evde biraz ördek yürüyüşü squat falan yaptıktan sonra saat 3.30 da çıktık 15 dkda hastaneye vardık. Hayalim hep hastaneye gittiğimde 4-5 cm açıklığın var denmesiydi. Devlet hastanesi bu arada. Gittik ve aynı istediğim gibi oldu, 4cm acikligim vardı. Hemen dogumhaneye aldılar, nst baglandi. Sancılar siddetlenmeye başladı. Kendi sancilarim yeterli olduğu için suni almadim. Arada bir eşimi yanıma aldılar birlikte yürüyüşler yaptık. Bir saatte 6 cm e çıkmıştı. Bir saat sonrasında da 8 cm oldu, ebe suyumu patlattı. Totalde 3.5- 4 saatte doğumum gerçekleşti ve bana kalırsa gerçekten güzel bi doğum oldu 🩷 ama sonrası bir iskenceydi benim için. Plasenta çıkmadı ve onun çıkarılma anı çok kötüydü, derken kesi ve yirtigim çok olduğu için tam 2 saatte dikiş sürdü. Çok kan kaybettigim için o gece yoğunbakimda kalmak zorunda kaldım. Çok zor toparladim gerçekten. Dikişlerim çok fazla. Ebelerim aşırı aşırı iyilerdi gerçekten Allah bin kere razı olsun. Doktorlar da iyiydi ama malesef asistan doktorlara denk geldim benim sanssizligim o oldu. Yoksa sadece kendi sancımla acilmamin, doğumun bu kadar hızlı gerçekleşeceğini hiçbiri tahmin etmemişti. Bir daha normal doğum ister miyim bilmiyorum. Ama sanırım her ne kadar ebeler çok iyiyse de özelde benimle ilgilenecek iyi bir doktorla devam etmek isterim bir dahaki sefere 🥲
Şimdi bakıyorum da 16 gün geçmiş bile ve ben bunları bu kadar rahat yazabileceğime bile inanmıyodum. Ama geçiyormuş gerçekten.
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, uzun olmuş baya 🥹