Mor-kelebek merhaba herkesin yazdığı gibi hematoloji ve kadın doğum doktorları aralarında biraz ayrılıyor bu konuda 😬🙈 mthfr 677 yazan mutasyon çok yaygınmış kadınların neredeyse yarısında görülüyormuş. Bildiğim kadarıyla faktör 5 önemli, benim o genim heterozigot olduğu için ben de iğne + hap kullanıyorum. İğneden gözünüz korkmasın tabi ki az da olsa yanma acıma oluyor ama asla sızısı kalan ağrıtan bi şey değil olup bitiyor. Morarma olmaması için iğne yapmadan önce o bölgeyi buz aküsüyle soğutuyorum, kolonyayla siliyorum öyle uyguluyorum. Sonrasında ilacı dağıtmak için üzerini ovalarsanız morarır, öyle yapmamalısınız haberiniz olsun 😅
Bir de doktorunuza isterseniz şunu danışın, ben folik asitin aktif formu olan “aktif folat” ı kullanıyorum. Mthfr genim sizin gibi homozigot olduğu için o şekilde yönlendirdi doktorum. Tabi ki asla “böyle yapın” demiyorum isterseniz bi danışın. Bildiklerim bu kadarr 🙂😊🩷