Lina5361 ben cam bir sürahiye kaynattığım sütü katıyorum oda ısısına gelince içine mayaları katıyorum. Anlattığınıza göre süt çok , maya az geliyo olabilir ben 1 lt kadar süte 4 5 top maya atıyorum . Sadece sürahinin kapağını kapatıyorum hava alıyo yani tam kapalı değil. Sonra 2 kat örtü ile kapatıp oda ısısında bekletiyorum . 12 saat sonra karıştırılmaz yanlış tarif etmişler tam aktifleşwceği sırada kesiyorsunuz siz. 18 20 saat beklemişi seviyorum ben ne tam ekşi ne çok koyu oluyor. 24 saat beklettiğim yoğurt gibi koyu olmuştu. Birde yapım aşamasında metal kullanmıyoruz tahta kaşık kullanıyoruz. Mayayı dolaptan çıkarttıktan sonra biraz ılık suda bekletin sonra ekleyin sudan çıkarıp ısıları eşit olsun yani. 1günden fazla da bekletilmez zaten dışarıda yanlış tarif etmişler bayağı