1Ali benim bir arkadasim yasadi bu sorunu normalde 10 sene oturma hakkiniz var. Ev sahibinin sozlesmeyi yenilememek icin noterden size tebligat cekmesi gerekiyor. Bu islemi yaomazsa eger sozlesmeniz otomatik yebilenir ve cikmama hakkiniz var. Size ihtar veya ihbar gondermezse cikmayacaginizi belirtio isterse dava acmasini soyleyebilirisniz. 2 seneye yakin suruyor bu dava ve sizi bu surecte cikartamiyor.
Siz evden cikmak icin para talep edebilirsiniz ornegin 500 bin gibi. Yani yeni bir eve tasinma masrafiniz giderlerinizi hesap edip bu oarayi talep edebilrisiniz vermem derse yine dava ac diyebilirsiniz.
Arkadasim bu sekilde hakli bulundu ve kiraci olarak devam ediyor.