40+1de gelen minik mucizem🥹😍
Biraz uzun oldu ama sürecim azıcık uzundu o yüzden şimdiden kusura bakmayın..🫠🫠
Evettt arkadaşlar, burada 9aydır birçok olumlu olumsuz doğum hikayesi okudum. Birgün kendi olumlu hikayemi yazmak için her okuduğum hikayeden sonra Allahım kolaylıkla bana da nasip et dedim ve çok şükür ki nasip oldu.
Burada çok fazla post attım artık 40.haftaya girdim doğuramadım diye 😂 dokturum 39+6’da alttan muayeneyle uyardı. Hiç açılmam vs yoktu sadece doğum için çok uygunsun demişti. Tabii ben de bi heveslendim kesin kolay doğurucam diye😂 her neyse uyarma sonrası gece nişanım geldi. Bel ve kasık ağrılarım vardı. 40. Haftaya girdiğim için doktorum sabah yatış yapıp suni deneyecek bi etkisi olmazsa bigün sonra sezeryana alacaktı öyle konuşmuştuk.
Sabah hastahaneye yatışım yapıldı, 1cm açıklık vardı. İlk başta fitille sancıyı denediler. Sabah 10da koydular fitili, sonra hafif hafif sancılar başladı, sancılar geldikçe pilates topunun üzerinde zıpladım, squat falan yaptım. Dedim tamam ya bu şekildeyse ben bu çocuğu doğururum. Sonra akşam üstü 5te fitilim düştü, doktorda tekrar koymak yerine damardan suniyi denemek istedi. Açılmam da bu süre zarfında sadece 2cm olmuştu. Neyse damardan suni vermeye başladılar ,İşte asıl sancıların ne demek olduğunu burda anlamaya başladım. Akşam 7de kendi sancılarımda gelince suniyle beraber artık çok zor gelmeye başladı. Pilates topu, sıcak su falan hak getireee😂 doktorum biraz seni dinlendireyim sonra duruma göre bakalım dedi, suniyi kesti. Sadece kendi sancılarım olunca yine dayanabilir duruma geldim. Kasılma sıklığım 5dakika, daha sonra 3dakikaya bir düştü. Dedim herhalde açılmam artmıştır artık ve muayene edildim sadece 3 cmdi o da ebenin birine göre 3 birine göre 2 cm. O an yalan yok umudumu kestim normal doğum olmayacak dedim. Bu arada hâla kasılmalarım ve ağrılarım 3dk falandı. Doktor süreci biraz hızlandırmak adına suyumu patlattı. Suyum geldikten sonra ağrılarım daha da artmaya başladı saat akşam 10-11 gibi tekrar muayene edildim açılmam hâla 3 cmdi. Ağrılarım oldukça sıcak suya girdim, yürüyüş-squat falan yaptım zaten o ağrı gelince yatmak mümkün olmuyor. Baktım dayanamıyorum doktorumun aranmasını artık dayanamayacağımı söyledim. Doktorum sağolsun 15 dk içinde geldi ben epidural yapılmasını istedim o da 5 cm olmadan yapamayacağını söyledi, muayene etti. Açılmam hâla aynı…. Neyse biraz daha zaman geçti artık kasılmalar geldikçe inliyorum falan, annem gidip hemşireye nolur kızımı sezeryana alın falan demiş siz düşünün😂😂 sonra 12buçuk-1 gibi şükürler olsun açılmam 5cm oldu ve bana epidural yaptılar. Allahımm çok güzel bir şey..😂 vajinanda baskı falan hissediyorsun ama asla ağrı ya da canını yakan bi kasılma hissetmiyorsun. Epiduraldan sonra doktorum sürekli yürümemi falan istedi bende dediği gibi hem yürüyüş hem egzersizlere devam ettim. Gece 2ye doğru çok fena kakam geldi ama yani anlatılmaz yaşanır bi durum. Eşimle yürüyüş yapıyorduk dedim sen dur ben tuvalete girip gelicem. Girdim yapamıyorum ıkınıyorum falan. Belki 4-5 defa tuvalete girip ıkınıp ıkınıp çıktım. Sonra kayınvalideme dedim anne söyle bana lavman yapsınlar çok kötüyüm. O da ebeye söylemiş sonra bi anda doktorumla ebe geldi biz bi muayene edelim sonra yaparız dediler. Muayene ettiler diyorumki hem çişim var hem kakam duramıycam. Doktorumda rahat ol burada tuvaletini de kakanı da yapabilirsin dedi ama işte insan yapmak istemiyor. Sonra dediler ki açılmam tam olmuş bi ıkınmayı dene dediler ıkındım. Sonra doktorum dediki hadi doğumhaneye gidiyoruz, tekerlekli sandalye getirsinler. Ben şoookkkk😂😂 kapının önünde bekleyen ailem de şookk çünkü sabahtan geceye kadar 5 cm olan açılmam epiduraldan sonra 1buçuk 2saat içinde 10cm e ulaşmış. Her neyse sonra doğumhaneye geçtik. Bu arada hiç filmlerdeki gibi bi sürü kişi falan yoktu ortam çok iyi sessiz sakindi. Doktorum, ebem ve bide doğumdan sonra bebişi giydirmeye götürmek için bi hemşire vardı. Çatala çıktım doktorum güzel ıkınırsam çok kolay olacağını, süreci çok güzel idare ettiğimi falan söyledi. Ben zaten hâla kakam var gibi hissettiğim için biran önce bitsin istedim. Neyse herhangi bi yırtık, kesi atarım diye doktorum önden bi uyuşturucu iğne vurdu. Kasılmanın en şiddetli olduğu anda bağırmadan, sesimi dışarı vermeden güzelce ıkınmamı söyledi. 2 defa falan ıkındım sonra bebek yırtık oluşturmasın diye küçük bi kesi attı. Kesiden sonra 2 defa daha ıkındım ve saat 2:37de güzel kızımı göğsüme koydular. Zaten bebeğin çıkmasıyla gelen o rahatlama hissini size anlatamam. Eşim geldi yanımıza, biraz tentene temas yaptık sonra kızımı giydirmeye götürdü hemşire. O sırada eşimde çıktı, doktor kesi yaptığı yere dikiş attı. Kaç tane dedim küçücük önemli bir şey değil dedi herhalde 1-2 falandır diye düşünüyorum..
Ben dahil burada da doğum sırasında kakamı yaparmıyım diye düşünen çok insan var geçenlerde de bi post görmüştüm. İnanın o an hiçbir şey umurunuzda olmuyor. Ben çişim ve kakam var dediğimde yatakta altıma hasta bezi koyup doktorum istersen yapabilirsin rahat ol demişti siz düşünün. Kendinizi hiç kasmayın.
Sonuç olarak, şükürler olsun ki 1cm açılmayla hastaneye yattım 17 saat sancı çektim ama kızıma kavuşmak onu kucaklayabilmek için bi 17 saat daha sancı çeksem çekerdim. Dünyanın en güzel duygusuymuş gerçekten. Rabbim isteyen herkese kolaylıkla nasip etsin inşallah.
Doğum şekline gelince rahat ve hızlı toparlanmak için yine olsa yine normal doğum yaparım arkadaşlar. Kiii benim açılmam ilerlemedi belki başkası olsa sancı süreci falan asla bu kadar uzamaz, o yüzden sakın korkmayın. Bir fırtına gibi gelip geçiyor. Dikişlerimden dolayı oturup kalkarken 2-3 gün ağrım oldu ama onlar bile haftası dolmadan geçti gitti çok şükür.
Şimdi kızım 10 günlük oldu ilk doğumum ve her şeyi kendim hallediyorum.
Rabbim isteyen herkese kolaylıkla, sağlıkla evlat ve su gibi kimseler duymadan güzel doğumlar nasip etsin inşallah.
Biz elendik, darısı tüm bekleyenlerin başına🥳🥳