Merhaba Arkadaşlar burda birçok kişinin doğum hikayelerini okudum ve normal doğum yapabilmek için cesaretlendim açıkçası o yüzden bende hikayemi anlatmak istedim. Öncelikle ilk doğumum ve çok hareketli bi insanım ve spor yapıyorum yıllardır ama doğumum uzun ve zor geçti açıkçası spor hamileliği rahat geçirmeyi sağlıyor ama açıkçası doğuma çok etkisi olduğunu sanmıyorum. 22 şubatta doktor kontrolüne gittim 39+4 çok az sancım çıkıyordu nst de ama onun dışında bir belirtim yoktu. Doktor bir kaç günden fazla bekleme normal doğum için direnme demişti çünkü bebeğim 3600 olmuştu. Ben yinede biraz daha bekleme kararı aldım ama bebeğim beni üzmedi 23 şubatta düzenli sancılarım gelmeye başladı ama regl ağrısı gibi dayanılabilir olduğu için hemen hastaneye gitmedim onun yerine avmye gittim ve 4 saat dolaştım 😂
Ağrılarım şiddetlenince hemen eve gittim kanamam olduğunu farkettim doktoruma haber verip gittim ama sadece 1 cm açılmam vardı o da geride dediler sancılarım düzenliydi ama çok şiddetli değildi o yüzden eve döndüm. Sabaha kadar sancılarım iyice şiddetlendi ve hastaneye gittik açılmam 1.5 cm olmuştu öne gelmişti doktorumda ağrım çok olduğu için eve göndermek istemedi ve yatışım yapıldı. Başta suni sancı verilmedi kendi sancımla ne kadar ilerleyeceğine baktılar ama 2 saatte sadece 2.5 cm oldu o yüzden suni sancıyla desteklediler ama açılmam yinede çok hızlı ilerlemedi ama ağrılarım çok şiddetlendi daha doğrusu bence suni sancıyla kendi sancım aynı şiddetteydi ama suni takılınca sancılar daha sık gelmeye başladı. Ben dayanamadım ve epidural istedim doktorum takmak istemedi açılmam ilerlemeye başlamıştı ama ben zorla taktırdım 4 cmde istedim ama 6 cm olunca taktırdı doktorum. Daha sonra epiduralle açılmam yavaşladı bebeğin kalp atışları düzensizleşti 2. Dozu yapmak istemediler ama bana nefes almamı ağrıya odaklanmamamı söylediler ne kadar yapmaya çalışsamda 1 dk da 3 sancı geliyodu kendi sancımda olduğu için dayanamadım 2. Doz epidurali de yaptırdım ama nefese odaklanınca bebeğin kalp atışları düzeldi. Daha sonra ebe desteğiyle açılmamı hızlandırdılar 10 cm olunca doğuma alındım. Benim için doğumhane çok zor geçmedi çünkü spor yaptığım için kaslarım güçlüydü 4 ıkınmada epidural olmasına rağmen bebeğim kucağımdaydı. Bebeğim kanala girerken kafası sağa yatık olduğu için mecburen doktorum kesi atmak zorunda kaldı biraz dikişim oldu ama dikişlerde beni çok zorlamadı ertesi gün bebeğimi tek başıma alıp emzirebiliyodum. Sabah 11de yatışım oldu akşam 7de 3660 kg olarak doğdu sancıları doğumhanede bebek çıkınca unutuyosunuz çok değişik bir his. Umarım tüm bekleyen annelerin çok daha güzel doğumları olur. Benim için pozitifti ama doktorum zor bir doğum olduğunu söyledi. Normal olsun diye yapmadığım şey kalmamıştı sezaryene alınsaydım biraz üzülürdüm ama iki doğum şeklide bence zor o yüzden hangisi bizim ve bebeğimiz için sağlıklıysa öyle gelsinler. Buraya veda edip happykids geçiyorum. Dualarım tüm bekleyenlerle 🤲🏼🌸💖