miracgenc06 Bu durumun başına gelen çok anne var benim ilk bebeğim de açılma yok da rahim ağzına kısalma vardı erken doğum yaptım çok erken Değildi ama erken oldu doğum, İkinci bebeğim de önlem amaçlı yaptırdım zamanında yaptım bu değişkenlik gösteriyor sonradan gelişen bir durum da olabiliyor rahim ağzı kılı o yüzden geçmiş gebeliklere bakmamak gerekiyor Doktorunuz doğru söylemiş serklaj yapılması lazım Ama tabii ki kanama varken sert yapılmaz enfeksiyon riskinden dolayı kanama durduktan sonra yapılır