Merhabalar,
Bu platformda TSH probleminden dolayı post açan bir çok anne adayımız var. Ben de yıllardır troit hastası (haşimato) olarak 2 gebeliğimi ve tecrübelerimi yazmak istedim. Hem dertleşme fırsatımız olur hemde belki yeni öğrenenler için bazı bilgiler içerir. 🌸
İlk gebeliğimden önce de bu hastalığa sahip biri olarak TSH değerim sadece euthyrox yada levotiron adlı ilaçlarla olması gereken aralıklarda idi. Gebeliğin etkisi ile malesef troit değerleri ani yükseliyor, buna bağlı ilk gebeliğimde kanama geçirdiğimde tsh bakmıştık ve değerim 12 lere çıkmıştı, doktorum kanama sebebini troit olduğunu söylemişti. İlaç dozunu arttırarak ve progestan desteği ile 3 4 haftada kanamam durdu kızımı sağlıkla kucağıma aldım. 2.gebeliğimde yine en başta düzenli ilaca ve bir ay önceki 0,18 lik test sonucuma rağmen tsh ım 9 larda çıktı ve yine hafif kanama yaşadım. İlaç dozu ayarlama ile yine kontrol altına aldık ve şuan 16 haftalığım.
Troit konusunda gebelik yokken sınır değer 4,5 iken ilk trimester da bu değer maksimum 2,5 oluyor, doktorumdan öğrendiğim kadarıyla ikinci trimester da maks 3 olması yetiyor ben şuan bu dönemdeyim.
Bu arada bu değerin yükselmesi herkes te kanama yapmıyor asla yanlış düşünmeyin benim hastalığım daha ileri malesef. Bazı annelerimizin 3 4 5 gibi değerleri var kısa sürelerde ilaç ile bu seviye düşecektir. 🌸
İlaç kullanımı için önemli noktalar var tecrübe ettiğim; sabah açlığına ve yemekten bence en az 1 saat önce içmek etkisini çok arttırıyor ilacın. Bu ilacı her zaman tek almanızı ve diğer takviyeleriniz varsa gün içine yaymanızı öneririm.
Yapabilirseniz glutensiz beslenme de troit için çok faydalı ve bol su tabiki 🌸 Bir de doktorunuza iyot takviyesi sorabilirsiniz, bana önermişti etkisini görüyorum.🌸
Bir de bazı doktorlar anneleri hemen zeka geriliği olur bebeğinizde gibi korkutma gafletinde bulunuyor, ancak bu durum bence hem değerinin aşırı yüksek hemde önlem alınmadığı durumlarda yaşanabilir. (kızım 4 yaşında değerim 12leri gördü benden zeki 😂)
Bugün bir post görmüştüm ilacı içmek istemiyorum diye, malesef bizler için seçim şansı olan bir ilaç değil 😇
Baya uzun yazdım ama belki benden de tecrübeli anneler vardır bilgi paylaşımı önemli, tecrübesi olanları yoruma beklerim. 🌸