Zeynepcey Arkadaşlar özel şirkette asgari ücrete çalışıyorum hamileyim 32. Haftamda gebelik iznine çıkacağım gebelikten önce 2 ay ve sonra 2 ay için Ücret yatıyor devlet tarafından. Bu ücreti her ay alabiliyormuyuz yoksa 4 aylık izim bitiminde toplumu yatıyor?
Meyra19 Zeynepcey gebeliginiz nasıl geçiyor eğer kendinizi iyi hissediyorsanız 37.haftaya kadar çalışabilirsiniz rapor parası da Dr işleme alıp bildirdikten sonra yatıyor
Sedakrt Zeynepcey benim işyerim rapor başladığı andan itibaren ay ay yatıracağını söyledi. Sizde ik’dan öğrenebiliriniz raporu verince.
Zeynepcey Meyra19 güzel geçiyor fakat iş yerımde rahat değilim biran önce izne cıkmak istiyorum ama parada lazım doktor rapor verdıkren sonra bir sonraki ay yatıyormu yani? Birde devlet karşılıyor değilmi bunu iş yerım değil
Zeynepcey Altin23 bunu devletmi karşılıyor iş yerımmı peki? Yanı hastahaneden rspor alacagım iş yerıme verceegım sonrasjnda ne yapmam gerekıyor bir bilginiz varmı
archiemom Benim maaşım asgari ücret gösteriliyor sigortaya, bu durumda ben asgari maaş alacağım değil mi? Geri kalanını işverenimden istemem gerekiyor ama bu duruma düşmek bile aşırı saçma insanı emeğinin karşılığını almak için dahi utandırıyorlar.
Zeynepcey archiemom evet asgarı ücret üzerınden alıcaksınız yani geri kalanını elden alıyorsanız iş verenin insanlıgına kalmış bir durum ama vermem diyorsa birşey dıyemezsınız çünkü sigorta zaten bu durumlarda kalmamak için hakkımızı korumak için var :/
Meyra19 Zeynepcey doğumdan sonra daha çok lazım izin o sebepten açıkçası bebekle daha uzun zaman geçirebilirsiniz SGK banka hesabınıza yatırıyor parayı iş yeri ile alakası yok
Meyra19 Zeynepcey rapor doğum öncesi ve doğum sonrası diye ikiye ayrılıyor. Ben 37.haftada ayrıldım izine o gün başladı ve doğum yaptığım gün ikinci rapor başlamış oldu parada ona göre yatiyor
MUJDEMMMM Zeynepcey Merhaba, sizin sigorta ile ilgili bildirimlerinizi işyeriniz yaptığı için raporunuzu işyerine vermeniz gerekiyor. Doğumdan önce çalışamaz raporu v doğumdan sonra analık raporu alıyorsunuz. İşyerinizin muhasebecisine rica ederseniz ihtiyacım var diye raporu 10 ar günlük va da aylık onaylar. İş yoğunluğu sebebiyle 10 ar günlük yapmayabilir ama aylık yapabilir.
Zeynepcey Meyra19 anladım fakat ben doğumdan sonrs çalışmayacağım oyuzden izine ihtiyaç duymuyorum dırekt cıkmayı düşünüyorum 32. Haftada fakat doğuma kadar yıne her ay para alacakmıyım yoksa 4 aylık raporumun sonucundamı alacağım onu düşünüyorum yani siz 37 de cıktınız sonrasında hemen o ay ücret aldınızmı yoksa toplu paramı aldınız?
Zeynepcey MUJDEMMMM doktora ıkı kez gidicem yani öylemi 2 ay 2 ay ayrı raporlar alıcam anladım bu raporları 1 aylık 1 aylık düzenlerse muhasebecesi her ay alabılırım yani öylemi?