Bende 24 haftalık hamileyim, bi hafta önce dr bunun için gittim, bana dedi ki zaten ortalama 2 öğün yemek yenılıyor eğer sahurunu iyi yaparsan ve iftarını iyi yaparsan orucun bilimsel olarak bebeğe veya anneye hiç bir zararı yok, ama dedi bazı da kendileri oruö tutmadıkları için hastalarına da tutmayın dıyorlar, yine de sen bilirsin ama oruç zararsızdır,
Dedi,
Ve gerçekten doğru, geçen Ramazan ayları yaza denk gelıyordu o zamanlar 6-7-8-9 aylık hamile olan kadınlara oruç tutmayın denıldı çünkü çok sıcak ve gün çok uzun b bek anne karnında aç kalıyor dıye, bunu molalar aoylemıştı ve bizde öyle yaptık, ama şimdi gün o kadar kısa ki istesen de 3-4 öğün yıyemıyorsun yetışmıyor akşama,anca kahvaltı akşam yemeği, hata genel olarak bu günlerde gece yemek yıyoruz gün içinde meşgulüz hep, kusan, mide bulantısı çeken kişilerde niyetlensınler gün içinde kusma olursa oruç gider sonra kazalarını tutarlar ama keyfı denemeden ben tutmicam demeyın bence, çünkü oruç normalde de vücud için çok faydalı, ve vücudu temizliyor, arındırıyor, bebek ve anne için çok daha sağlıklı olur, niyetını Allah rızası olsun, tutan da tutmayan da o şekıl nıyet etsın inşallah rabbim hepımıze kolaylaştırır, hem oruçta hem teravıhte hem kuran hatimlerınde Allah yardımcımız olsun 🌹